Stororder till Zetecos affärsområde Containerhantering

Stororder till Zetecos affärsområde Containerhantering Affärsområdet Containerhantering, Bromma Conquip AB, fick i dagarna en order värd 25 Mkr från italienska krantillverkaren Reggiane. En stor del av ordern gäller den senaste modellen av containerok, s.k. long twin som lyfter två containers samtidigt och kan förskjuta dem i sidled. Dessa ok ska levereras till Valencia i Italien. Den andra delen av ordern är avsedd för leverans till hamnar i Europa, främst Italien, ett mindre antal är avsett för leverans till Mellanöstern. Bakgrund Zeteco Verkstadskoncernen Zeteco har genom förvärv och aktiv marknadsföring lyckats växa på framförallt exportmarknaderna. Vi driver nischföretag inom affärsområdena Bakgavellyftar, Containerhantering, Riktsystem för lätta och tunga fordon samt Lastbilspåbyggnader. Vi har egna bolag i 11 länder och tillverkning i Sverige, USA, Malaysia och Österrike. Exportandelen är 85%. Sedan börsintroduktionen 1988 har vår omsättning ökat från 100 Mkr till över 1700 Mkr. ZETECO AB (publ) För ytterligare information kontakta Johnny Alvarsson, VD i Zeteco AB, tel 08- 545 158 22 eller 070-589 17 95. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/29/19991029BIT00050/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/29/19991029BIT00050/bit0002.pdf