Tilläggsorder från Försvaret

Report this content

Zetecos dotterbolag Zetterbergs får tilläggsorder från Försvaret på 66 Mkr Den tidigare erhållna ordern från svenska försvaret värt 120 Mkr på lastväxlare och lastflak till normfordonslastbilar till Försvarets materielverk, FMV, har efter slutförhandling nu utökats till totalt 186 Mkr. Tilläggsordern kommer att levereras under år 2001. Bakgrund Zeteco Verkstadskoncernen Zeteco har genom förvärv och aktiv marknadsföring lyckats växa på framförallt exportmarknaderna. Vi driver nischföretag inom affärsområdena Bakgavellyftar, Containerhantering, Riktsystem för lätta och tunga fordon samt Lastbilspåbyggnader. Vi har egna bolag i 13 länder och tillverkning i Sverige, USA, Malaysia och Österrike. Exportandelen är 85%. Sedan börsintroduktionen 1988 har vår omsättning ökat från 100 Mkr till över 1800 Mkr. ZETECO AB (publ) För ytterligare information kontakta Johnny Alvarsson, VD i Zeteco AB, tel 070-589 17 95. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/06/20000306BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/06/20000306BIT00240/bit0002.pdf