Zeteco utsett till ett av världens 100 bästa småbolag av Forbes Magazine

Report this content

Zeteco utsett till ett av världens 100 bästa småbolag av Forbes Magazine I Forbes novembernummer har Zeteco hamnat på 37:e plats bland 12.000 småbolag från 34 länder som har en omsättning under 500 miljoner US dollar. Med "bäst" menas en genomsnittlig räntabilitet på eget kapital och tillväxt på minst 10% under de senaste fem åren och därutöver en tillväxt på minst 15% under det senaste året. "Det är intressant att Forbes visar att tillväxtbolag inte bara finns inom IT-sektorn, säger Johnny Alvarsson, Zetecos VD. "Vi är stolta över att Zeteco är det enda svenska bolaget bland de 100 i topp i världen som Forbes har valt ut." Bakgrund Zeteco Verkstadskoncernen Zeteco har genom förvärv och aktiv marknadsföring lyckats växa på framförallt exportmarknaderna. Vi driver nischföretag inom affärsområdena Bakgavellyftar, Containerhantering, Riktsystem för lätta och tunga fordon samt Lastbilspåbyggnader. Vi har egna bolag i 11 länder och tillverkning i Sverige, USA, Malaysia och Österrike. Exportandelen är 85%. Sedan börsintroduktionen 1988 har vår omsättning ökat från 100 Mkr till över 1700 Mkr. ZETECO AB (publ) För ytterligare information kontakta Johnny Alvarsson, VD i Zeteco AB, tel 08- 545 158 22 eller 070-589 17 95. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/29/19991029BIT00600/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/10/29/19991029BIT00600/bit0002.pdf