Zetecos Affärsområde Lastbilspåbyggnader får rekordorder på 120 Mkr

Zetecos Affärsområde Lastbilspåbyggnader får rekordorder på 120 Mkr Ordern gäller leverans av lastväxlare och lastflak till Scanias och Volvos lastbilar som levererar kompletta såkallade normfordonslastbilar till Försvarets materielverk, FMV. Monteringen av lastväxlarna kommer att genomföras vid fabriken i Östervåla för Scania och i Blidsberg för Volvo. Merparten av leveranserna kommer att slutföras under året. Bakgrund Zeteco Verkstadskoncernen Zeteco har genom förvärv och aktiv marknadsföring lyckats växa på framförallt exportmarknaderna. Vi driver nischföretag inom affärsområdena Bakgavellyftar, Containerhantering, Riktsystem för lätta och tunga fordon samt Lastbilspåbyggnader. Vi har egna bolag i 13 länder och tillverkning i Sverige, USA, Malaysia och Österrike. Exportandelen är 85%. Sedan börsintroduktionen 1988 har vår omsättning ökat från 100 Mkr till över 1800 Mkr. ZETECO AB (publ) För ytterligare information kontakta Johnny Alvarsson, VD i Zeteco AB, tel 070-589 17 95. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/08/20000208BIT00920/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/08/20000208BIT00920/bit0002.pdf