• ZETECO/

Zetecos dotterbolag Car-O-Liner ingår samarbete med USA's ledande IT företag inom skadereglering CCC Information Services Inc. utvecklar programvaror för skadevärdering av den totala reparationskostnaden av en skadat bil. Analys och diagnos av bilens skada är avgörande för dess reparation. Att överföra dessa mätdata till skadevärderaren och försäkringsbolaget snabbt och enkelt är lika viktigt. Tidigare har det ej funnits någon elektronisk lösning att kommunicera mellan skadevärderingsprogrammen och programmen som mäter och riktar bilen. CCC kan nu importera filer från Car-O-Liners mjukvara Car-O-Soft 2000 och den totala kostnaden kan fastställas och direkt rapporteras till försäkringsbolagen. Dessa nya kompatibla teknologier möjliggör en betydande förenkling för bilverkstäderna. Zetecos dotterbolag Car-O-Liner är idag ensam om att kunna erbjuda denna lösning till sina kunder. Bakgrund CCC CCC Information Services Inc. med huvudkontoret i Chicago, USA, är ledande leverantör av avancerad software och kommunikationssystem inom bilindustrin. Deras högteknologiska produkter och service ökar effektiviteten och förenklar kommunikationen mellan över 13.500 bilverkstäder, 350 försäkringsbolag och ett antal samarbetspartners i USA. För mer information besök företagets hemsida www.cccis.com eller kontakta Peter Duckler på HLB Communications på telefon +1 312 649 0371. Bakgrund Zeteco Verkstadskoncernen Zeteco har genom förvärv och aktiv marknadsföring lyckats växa på framförallt exportmarknaderna. Vi driver nischföretag inom affärsområdena Bakgavellyftar, Containerhantering, Riktsystem för lätta och tunga fordon samt Lastbilspåbyggnader. Vi har egna bolag i 11 länder och tillverkning i Sverige, USA, Malaysia och Österrike. Exportandelen är 85%. Sedan börsintroduktionen 1988 har vår omsättning ökat från 100 Mkr till över 1700 Mkr. För mer information om Zeteco besök vår hemsida www.zeteco.com. ZETECO AB (publ) För ytterligare information kontakta Johnny Alvarsson, VD i Zeteco AB, tel 08- 545 158 22 eller 070-589 17 95. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/12/09/19991209BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/12/09/19991209BIT00270/bit0002.pdf