Konferens och minimässa om IT-brottsutredningar och säkerhet

Report this content

ZetStor anordnar en Konferens och minimässa för företag och organisationer som kan ha anledning att se över sina rutiner då de drabbas av brottslighet, industrispionage, stöld av dokument/kunddatabas, ekonomisk brottslighet, trakasserier, kartell- /konkurrensbrott eller risk för mer branschspecifika brott som kan drabba företagen.

Det kan handla om allt ifrån hur företag kan spåra brottslighet inom den egna organisation, till rent polisiär verksamhet som utredningar av grov brottslighet / iT-brottslighet och kartläggning/bevissäkring. Genom att erbjuda marknadsledande produkter från hela världen kan ZetStor erbjuda lösningar som ger bästa möjliga förutsättningar att säkra spår och bevis samt effektivt reducera tiden vid komplexa och omfattande utredningar. Det kan handla om att kopiera material, automatiskt arkivera beslag, knäcka lösenord, kartlägga kommunikationsvägar i E-mail och sociala medier eller att reducera tiden vid materialgranskning.

I en bransch som kräver ständig utveckling för att hänga med nya tiders brottslighet vill ZetStor skapa ett tillfälle för berörda företag och organisationer att få en överblick över vilka möjligheter som finns idag och vilka lösningar som kan göra jobbet enklare för den egna organisationen.

På plats kommer vi att få höra presentationer från experter som pratar om nutid och framtid samt flera företag som visar och demonstrerar sina produkter.
Guidance Software: Stephen Gregory berättar om verktyg för att analysera data - EnCase Forensic för fristående arbete och EnCase Enterprice för arbete i stora nätverksmiljöer.
Tableau: Jim Borecki gör en grundlig genomgång om hårdvara från Tableau som gör korrekta kopior av lagrad data.
Passware: Nataly Koukoushkina berättar om problem med lösenordskyddade dokument mm. Häng med när Nataly berättar om hur Passware och deras unika lösningar.
BitSec: André Rickardsson från BitSec, ett av Sveriges ledande konsultföretag inom forensiska utredningar och säkerhetsanalyser, berättar om ett verkligt case som ledde till en fällande dom.
Belkasoft:Yuri Gubanov är expert på att återskapa chatt och mailhistorik från sociala medier. Han visar hur Belkasoft tar sig an problemen och vilka resultat man kan uppnå med modern programvara.

Förutom schemalagda seminarier och föreläsningar kommer Zius, MD5, Rimage & Nuix att berätta mer om ny teknik samt ge er möjlighet till direkt rådgivning.

Stockholm   4:e September, 08.30 – 16.00 Plats: Nalen

Representanter från pressen anmäler sig kostnadsfritt direkt till peter.swedberg@zetstor.se

Peter Swedberg VD

peter.swedberg@zetstor.se

ZetStor Data AB I Hammarbacken 6A I Sollentuna I 08-594 777 60 I www.zetstor.se

Taggar:

Snabbfakta

ZetStor är ett företag i databranschen som jobbar med produkter relaterade till it-forensiska utredningar.