Independent-artister i livepodd på fredag - vill inspirera unga

Report this content

Art is Alive, podcasten om allting inom popkultur och musik, släpper en livepodd på alla plattformar på fredag. Programmet leds av Gustav ''Zeventine'' Elfström och gästerna är artisterna Angelica Mava och Danièl.

Frn vnster Angelica Mava Zeventine Daniln vnster Angelica Mava Zeventine Daniln

Art is Alives livepodd spelades in på caféet Balkongen i Solna i somras framför livepublik och på fredag släpps avsnittet överallt där poddar finns. Podcastens syfte är att uppmuntra dagens unga att tro på sina artistiska drömmar.

Angelica Mava är reggaesångerska tidigare baserad i Malmö. Hennes andra studioalbum ’’Ur Askan I Elden’’ släpptes i somras som hon intervjuades om i podden. Mava spelade även tre låtar från albumet live, bl.a Elden som hon tidigare tävlat med som bidrag till Sveriges Radios musiktävling P4 Nästa i Malmö.

''Det var fint och intimt. Jag tyckte det var bra uppstyrt och blir så glad när folk tar initiativ som dessa. Hoppas det kommer fler gånger.'', säger Angelica Mava om livepodden.

Danièl är rappare från Stockholm. En av hans senaste singlar ’’Kasta det fina’’ och EP ’’Kommer över’’ släpptes tidigare i vår. Sen tidigare har han kallat sin musik för tonsatt poesi och texterna han tar upp är alltid om kärlek och livet, som han uppmärksammats för i bl.a hiphop-tidningen Kingsize. Han avslutade livepodden med låtar från EP:n och även ’’Kasta det fina’’ samt intervjuades om dem och sin karriär som independent-artist.

''Livepodden med Zeventine var en riktigt kul och glädjerik upplevelse där jag kunde dela med mig helhjärtat och ärligt kring mig som person och min musik. Det var en plats där man kunde bjuda på sig själv och sin konst utan att bli dömd vilket är ovanligt men viktigt i dagens musikbransch!'', säger Danièl.

Programmet finns på alla plattformar där poddar finns, tex Spotify och Apple Podcasts och livepodden släpps på fredag vid midnatt. Tidigare avsnitt som publicerats finns här. (Spotify)

På bilden syns från vänster: Angelica Mava, Gustav ''Zeventine'' Elfström, Danièl.

Presskontakt:
Gustav Elfström
PR Manager – Art is Alive/Zeventine
Mail: contact@zeventine.com

OM ZEVENTINE

Zeventine är ett produktionsbolag för podcasts med bas i Stockholm. Bolagets namn kommer från grundarens alias och fokuserar på att leverera och lansera högkvalitativa poddar på ett flertal språk runt om i världen med fokus på popkultur och underhållning.

Taggar:

Citat