• Zeventine/

LaTangela Newsome och Angelique Bates pratar om nya jullåten Jolly Holiday på Art is Alive Podcast

Report this content

Om ni växte upp på 90- och 00-talet känner ni kanske igen Angelique Bates och LaTangela Newsome från sina respektive serier på barnkanalen Nickelodeon (All That och Taina). Efter många år av olika projekt i film- och musikbranschen har de gått ihop för att släppa den festligt titlade R&B-singeln Jolly Holiday. I sin intervju från i fredags i svenska Art is Alive-podden berättar de om processen bakom låten.

I väntan på Angelique Bates i Los Angeles sitter Art is Alives programledare Gustav ''Zeventine'' Elfström i sin studio i Råsunda på Zoom med LaTangela Newsome i Atlanta. Bakom Newsome står en julgran och bredvid finns Whitney Houstons The Bodyguard på CD. ''Jag älskar nittiotals-R&B'' säger hon senare när Angelique går med i Zoom-samtalet för intervjun. Hon fortsätter visa upp granen och den merch hon flitigt gjort själv för släppet av sin comeback-singel Jolly Holiday på vilken Angelique rappar.

Jolly Holiday är en hyllning till TLCs jullåt Sleigh Ride från 1993. I intervjun berättar Angelique Bates, som fick sitt genombrott i barndomen på All That på Nickelodeon, att hon tackade ja till att rappa på Jolly Holiday när hon fick veta om hyllningen till 90-talsgruppen då TLC sjöng ledmotivet till hennes program. Tillsammans med deras vän Leon ''Leeboy'' Frierson, också från All That, har de gjort låten.

En dag efter intervjun för Art is Alive publicerades petade den ner New York Times podd Popcast på den amerikanska podcastappen Goodpods Music Interviews-topplista och hamnade på femteplats. Intervjun finns bl.a att lyssna på här (Spotify) och här (Apple Podcasts). Jolly Holiday finns att streama här. (Alla plattformar)

Presskontakt:
Gustav Elfström
PR Manager – Art is Alive/Zeventine
Mail: contact@zeventine.com

OM ZEVENTINE

Zeventine är ett produktionsbolag för podcasts med bas i Stockholm. Bolagets namn kommer från grundarens alias och fokuserar på att leverera och lansera högkvalitativa poddar på ett flertal språk runt om i världen med fokus på popkultur och underhållning.

Taggar: