Poddaren Zeventine gör avsnitt om psykisk ohälsa med Mindler

Report this content

På fredag släpper Zeventine (alias för Gustav Elfström) ett nytt avsnitt av sin podcast Art is Alive i samarbete med den digitala appen Mindler, som är Sveriges största digitala psykologmottagning.

Zeventine frn Art is Alive

Tidigare podcastavsnitt på Spotify här

I sin podd intervjuar Zeventine folk om sina olika yrken i syfte att uppmuntra ungdomar att tro på sina konstnärliga drömmar. Zeventine, 20, är poddare, artist och skådespelare. Som fjortonåring gjorde han debut i brittiska BBCs radiodrama The Archers och som artonåring värmde han upp scenen för rapparen Joy M'Batha. De senaste åren har han varit öppen i sitt program om hur han mår psykiskt. Idén att teama upp sig med Mindler kom sig av hur Zeventines mående påverkade hans kreativa podd- och musikskapande.

Mindler marknadsför sig som Sveriges största digitala psykologmottagning. I deras app kan man lätt få kontakt med en psykolog och prata online. I avsnittet pratar Zeventine med psykologen Linnea Sidbrant om hur appen fungerar, stigman kring psykisk ohälsa de vill bryta i samhället samt hur psykisk ohälsa formar konsten.

Under åren har podden gästats av välkända svenska artister som bl.a Felicia Takman, ORKID och Peo Thyrén (Noice), samt stöttats av skivbolag och TV-bolag som Universal Music Sweden, MTV och Paramount+.

Avsnittet som kommer på fredag vid midnatt släpps på Spotify, Apple Podcasts och andra ställen där man hittar poddar.

Presskontakt:

Gustav Elfström
contact@zeventine.com

OM ZEVENTINE:

Zeventine, alias för Gustav Elfström, är svensk artist, låtskrivare och programledare från Stockholm. Han är mest känd för podcasten Art is Alive där han pratar med sina kollegor i underhållningsbranschen om fram- och motgångar i livet. Han har också samarbetat med barnkanalen Nickelodeon och jobbar just nu på sin debut-EP som förväntas släppas 2022.

Taggar:

Citat

Detta avsnitt är mer seriöst än vanligt, med prat om att skaffa hjälp för sin psykiska ohälsa, hur en kan ta sig igenom missbruk, vart en kan vända sig för hjälp samt hur allt detta hänger ihop med sitt konstnärliga skapande, oavsett vad det är
Zeventine
Jag är riktigt stolt över att ha inlett ett samarbete med Mindler, som är en app jag själv använder när jag behöver någon professionell att prata med.
Zeventine