Zeventine lanserar streamingtjänsten ArtIsAlive+ med exklusiv intervju med Jan George

Report this content

Zeventine, produktionsbolaget bakom podden Art is Alive, som programleds av Gustav ''Zeventine'' Elfström som har gästats av kända artister som Jan George, ORKID till Chuck D från Public Enemy för att nämna några, gör sig redo för nya avsnitt med nya spännande gäster. Innan dess lanseras poddens egna dedikerade streamingtjänst ArtIsAlive+ på söndag den 1 september.

Art is Alive, podden där Gustav ''Zeventine'' Elfström intervjuar kända artister och skådespelare om sina liv karriärer och projekt, för att uppmuntra dagens ungdomar att tro på sina drömmar, firar fem år av programmet. Inför firandet denna höst lanserar Art is Alive en egen streamingtjänst på söndag den 1 september kallad ArtIsAlive+.

Hos ArtIsAlive+ kommer lyssnare få tillgång till de bästa avsnitten från Art is Alive genom åren plus exklusivt bonusmaterial som intervjuer med artister som inte kom med i de ursprungliga avsnitten på grund av tidsbrist. Även nyinspelade samtal med kändisar som bara kommer visas på ArtIsAlive+ kommer bli tillgängliga vid lansering.

Den första exklusiva bonus-podden som visas i samband på söndag är med pop-sångaren Jan George, som gjorde debut på Stockholm Pride 1999 och nu är aktuell med singeln ''It's A Sin'' samt den tillhörande remixen ''It's A Sin - Manson Disco Remix'', som släpptes i fredags.

I denna intervju pratar Jan George och Zeventine om dilemmat att dyka upp för sent till fika, men allra värst, till spelningar. Hör när Zeventine berättar om när han skapade en social mediestorm när han bekräftade på Instagram stories att han och hans vänner alltid dyker upp minst två timmar sent till fika, samt att vara 40 minuter sen till en spelning då förbandet drog ut på tiden till Jan Georges mardrömshistoria om när ett av hans gig sköts fram utan att vara förberedd, till hur han löste det.

''Jag tror att dela med sig av sådana här berättelser gör oss mer mänskliga, och det visar på hur tillåtet det är att vara det. Att det är okej att ibland vara för tidig eller för sen. Det är den mänskliga faktorn, och det vill jag belysa.'', säger Gustav ''Zeventine'' Elfström, värd för Art is Alive.

Streamingtjänsten ArtIsAlive+ släpps på söndag den 1 september i Sverige, kommer innehålla de bästa avsnitten från podden, exklusiva samtal med kändisar och kommer finnas tillgänglig gratis att lyssna på på Zeventines officiella hemsida zeventine.com

Presskontakt:
Gustav Elfström
PR Manager – ArtisAlive+/Zeventine
Mail: contact@zeventine.com

Zeventine, alias för Gustav Elfström, är svensk artist, låtskrivare och programledare från Stockholm. Han är mest känd för podcasten Art is Alive där han pratar med sina kollegor i underhållningsbranschen om fram- och motgångar i livet och karriären.

Taggar: