BioStock: Ziccum – Nu är det dags för handling

Ziccum kunde förra månaden presentera hur bolagets teknik LaminarPace kan integreras i världens första anläggning för storskalig produktion av temperaturstabila vacciner som inte kräver en kostsam och komplicerad kylkedja. Igår publicerade Lundabolaget, som utvecklar nya torrpulverversioner av världens mest använda vacciner, ett White Paper som pekar på flera kommersiella fördelar med bolagets koncept. För BioStock berättar vd Göran Conradson mer om rapporten, samt kommenterar det faktum att dess slutsatser sammanfaller med två andra White Papers från United Nation Industrial Development Organization (UNIDO) och WHO.

Läs hela intervjun med Ziccums vd Göran Conradson på  biostock.se:

Detta är ett pressmeddelande från BioStock – Connecting Innovation & Capital. https://www.biostock.se/

BioStock: Ziccum – Nu är det dags för handling

Citat

Vi har nu kunnat visa på att det finns stora pengar att spara även för producenterna. Vacciner är i stora delar av världen en lågkostnadsprodukt, därför är resultaten från vårt White Paper så viktiga. Nu kan vi föra en annan diskussion med vaccinproducenterna och vi har lagt till ytterligare en potentiell intäktsström till det tidigare licensförfarandet
Göran Conradson, vd Ziccum