Zimpler lanserar gränsöverskridande europeiska utbetalningar

Report this content

Stockholm, 15 maj 2023 — Zimpler – som tillhandahåller skräddarsydda lösningar för sömlösa och säkra konto till konto-betalningar (A2A) – lanserar nu realtids utbetalningar över nationsgränser. Funktionen gör det möjligt för Zimplers kunder att omedelbart skicka betalningar i euro till alla 20 länder i euroområdet genom SEPA (Single Euro Payments Area), utan dolda avgifter eller komplicerat administrativt arbete.

SEPA skapades för att effektivisera och förenkla elektroniska betalningar i euro över hela Europa. Det gör betalningarna säkrare, snabbare och enklare. Företag slipper att använda konventionella metoder som checkar eller banköverföringar eftersom de kan skicka betalningar direkt till en mottagares bankkonto. Genom att erbjuda en större geografisk täckning kommer Zimpler nu att kunna tillgodose fler europeiska aktörer. Lösningen kommer att finnas tillgänglig både för B2C- och B2B-kunder.

“Vi utökar vårt erbjudande och förser både befintliga och nya kunder med omedelbara, säkra och kostnadseffektiva gränsöverskridande utbetalningar som samtidigt uppfyller de högsta standarderna för att förhindra penningtvätt. Zimplers lansering av gränsöverskridande utbetalningar är en viktig milstolpe för företaget. Vi har nu en verkligt paneuropeisk närvaro. Funktionen har flera användningsområden i segment där Zimpler redan är verksamt, som utlåning, löneutbetalningar eller cashback. Det är spännande att se Zimpler fortsätta att expandera och bygga momentum från de framgångsrika B2B-betalningarna och lanseringen av paylink-produkten från förra året”, säger Nicolas Köllerstedt, Chief Growth Officer för Zimpler.

“SEPA-utbetalning är en mycket eftertraktad lösning för företag som verkar i Europa eftersom det erbjuder ett kostnadseffektivt, snabbt och säkert sätt att skicka betalningar. Eftersom det är standardiserat kan företag använda det för att göra betalningar på samma sätt i olika länder. Dessutom kan företag med vår API-baserade lösning sömlöst integrera utbetalningsfunktioner i sina mjukvarusystem, vilket möjliggör snabba och strömlinjeformade processer som lönebetalningar, återbetalningar och lånetransaktioner”, säger Joan Migioia, Internationalisation Manager för Zimpler.

“Zimpler är en A2A-betalningsleverantör som nu utökar vår räckvidd till nya marknader och försöker attrahera nya kunder. Därför var lansering av omedelbara gränsöverskridande utbetalningar en av våra prioriteringar. Jag ser fram emot att se hur denna expansion gör att vi driver Zimpler framåt”, fortsätter Joan Migioia.

Notering:

Zimpler erbjuder för närvarande SEPA-utbetalningar för handlare i Österrike, Tyskland, Danmark, Spanien, Finland, Frankrike, Italien, Malta, Nederländerna, Portugal, Norge, Litauen, Polen, Estland och Lettland.

För mer information:

Erik Zsiga
Head of Communications
erik.zsiga@zimpler.com

Om Zimpler

Zimpler grundades i Sverige 2012 och tillhandahåller skräddarsydda lösningar för sömlösa och säkra konto till konto-betalningar, för både B2C och B2B. Från kontor i Sverige, Malta och  Brasilien, finns Zimplers produkter live i Europa och Latinamerika med ambitiösa expansionsplaner framåt. Med siktet inställt på den globala scenen är Zimplers vision att bli det universala sättet att betala och få betalt.

Taggar: