ÅRSREDOVISNING 2016 ZINZINO AB (PUBL)

Zinzino (publ) meddelar att bolagets årsredovisning för 2016 i sin helhet nu finns publicerad på företagets webbplats, www.zinzino.se.

Zinzino kommer att hålla årsstämma onsdagen den 24 maj 2017 kl. 13.00 i bolagets lokaler på Hulda Lindgrens Gata 8 i Göteborg. Inregistrering börjar kl. 12.45.

Dag Bergheim Pettersen, CEO Zinzino, tfn +47(0) 93 22 57 00

Lars Dahlberg, tfn + 46 (0) 70 779 77 70

Certified Adviser: Erik Penser bank

Denna information är sådan som Zinzino AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknad­smissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offent­liggörande kl. 11.00 den 3 maj 2017.

Zinzino AB (publ.) är ett direktförsäljningsbolag som opererar i hela EU, Norge, Island och i Nordamerika. Zinzino marknadsför och säljer produkter inom två produktlinjer; Zinzino Health, med fokus på långsiktig hälsa, och Zinzino Coffee, bestående av espressomaskiner, kaffe och te. Zinzino äger norska BioActive Foods AS och forsknings- och produktionsenheten Faun Pharma AS. Zinzino har drygt 120 anställda. Företaget har sitt säte i Göteborg, kontor i Helsingfors, Riga, Oslo och i Florida, USA. Zinzino är ett publikt aktiebolag och aktien är noterad på Nasdaq First North. Zinzino blev 2016 både utnämt som ett av Veckans Affärers ”Superföretag” och Dagens Industris Gasellföretag.

Citat

“Zinzino ska under de närmaste tre till fyra åren fördubbla sin omsättning från en halv miljard till en miljard och vi ska under den tiden mer än fördubbla vår nettomarginal i procent.”
Dag Bergheim Pettersen, VD Zinzino