ZINZINO AB (PUBL): Aktieteckning på grund av teckningsoptioner

I det optionsprogram Zinzinos bolagsstämma beslutade om 2015-05-08 har 176 620 B-aktier tecknats. Priset per aktie uppgick till 26 SEK och totalt tillfördes Zinzinos egna kapital 4 592 120 SEK.

I det optionsprogram Zinzinos bolagsstämma beslutade om 2017-05-24 har 25 000 B-aktier tecknats. Priset per aktie uppgick till  14 SEK och totalt tillfördes Zinzinos egna kapital 350 000 SEK.

I det optionsprogram Zinzinos bolagsstämma beslutade om 2019-05-22 har 2 450 B-aktier tecknats. Priset per aktie uppgick till  18 SEK och totalt tillfördes Zinzinos egna kapital 44 100 SEK.

Antalet B-aktier ökade totalt med 204 070 till 27 929 203. Totalt antal aktier uppgick efter ökningen till 33 042 595. Utspädningen uppgick till 0,6 procent. Zinzinos aktiekapital ökade till 3 304 259,5 kronor.

För mer information vänligen kontakta
:

Fredrik Nielsen, CFO +46 (0) 70 790 01 74 zinzino.com

Marcus Tollbom +46 (0) 70 190 03 12, marcus.tollbom@zinzino.com

Certified Adviser: Erik Penser Bank Aktiebolag, +46 (0) 8 463 83 00,
email: certifiedadviser@penser.se

Zinzino AB (publ.) är ett globalt direktförsäljningsföretag som marknadsför och säljer testbaserade produkter inom kosttillskott, hudvård och livsstil. Zinzino äger det norska företaget BioActive Foods AS och forsknings-/produktionsenheten Faun Pharma AS. Zinzinos huvudkontor ligger i Göteborg, och företaget har även kontor i Helsingfors, Riga, Oslo, Florida och Adelaide. Zinzino är ett aktiebolag noterat på Nasdaq First North Growth Market.