• Zinzino/

Zinzino AB (publ) ökar försäljningen under tredje kvartalet med 39 procent enligt preliminära försäljningssiffror

Zinzino AB (publ), som är noterat på Aktietorget och är ett av norra Europas snabbast växande direktförsäljningsbolag, fortsätter att expandera och öka sin försäljning.
Tredje kvartalet 2014 uppgick Zinzinos totala försäljning preliminärt till 89,3 miljoner kronor (64,4). Det innebär en ökning med cirka 39 procent jämfört med motsvarande period förra året.

– Det är förstås glädjande att vi följer vår plan och fortsätter att expandera med ökad försäljning. Vi har satt relativt tuffa budgetmål men vår organisation fortsätter att leverera och det är positivt, säger Dag Bergheim Pettersen, vd för Zinzino.

Preliminära försäljningssiffror, Zinzino AB:
Totalförsäljning, (Q3) 2014-07-01 – 2014-09-30
89,3 MSEK (64,4), ökning: 39 procent.

Totalförsäljning, 2014-01-01 – 2014-09-30
244,3 MSEK (170,5), ökning: 43 procent.

Preliminär geografisk fördelning av försäljning, Zinzino AB:
Geografisk fördelning av försäljning per marknad, (Q3) 2014-07-01 – 2014-09-30
USA 4%, Holland 0%, Danmark 13% , Sverige 9%, Norge 26%, Polen 0%, FO 1%, Island 12%, Finland 16%, Litauen 4%, Lettland 3%, Estland 12%.

Geografisk fördelning av försäljning per marknad, 2014-01-01 – 2014-09-30
USA 4%, Holland 0%, Danmark 13%, Sverige 9%, Norge 27%, Polen 0%, FO 0%, Island 13%, Finland 16%, Litauen 5%, Lettland 3%, Estland 11%.

Preliminär geografisk tillväxt jämfört med motsvarande period föregående år, Zinzino AB:
Geografisk tillväxt per marknad, (Q3) 2014-07-01 – 2014-09-30
USA -, Holland -, Danmark 27%, Sverige 29%, Norge 21%, Polen -, FO 1966%, Island 120%, Finland 29%, Litauen 14%, Lettland 17%, Estland 34%.

Geografisk tillväxt per marknad, 2014-01-01 – 2014-09-30
USA -, Holland -, Danmark 32%, Sverige 35%, Norge 22%, Polen -, FO 599%, Island 227%, Finland 24%, Litauen 39%, Lettland 7%, Estland 28%.

Det är i samband med ett stort återförsäljarevent i Stockholm idag, fredagen den 17 oktober 2014, som ledningen för Zinzino kommer att presentera delar av bolagets preliminära försäljningssiffror för tredje kvartalet. Bolaget har därför beslutat att innan börsens öppning ge marknaden samma information.

Zinzino, som är noterat på Aktietorget, planerar för en listning på NASDAQ OMX First North.

Zinzinos delårsrapport för perioden januari-september 2014 offentliggörs enligt tidigare, den 15 november 2014.

Dag Bergheim Pettersen, vd Zinzino, tfn +47(0) 93 22 57 00
Fredrik Nielsen, CFO Zinzino, tfn +46 (0) 707 900 174
Bilder för fri publicering kontakta:
Anders Ekhammar, tfn +46 (0) 707 462 579
www.zinzino.se

Zinzino AB (publ.) är ett av de ledande direktförsäljningsbolagen, representerat i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Litauen, Lettland, Estland och USA. Zinzino marknadsför och säljer espressomaskiner, kaffe, te och tillbehör samt en ny produktlinje inom funktionell mat, Zinzino Food. Zinzino erbjuder kunderna produkter där kvalitet, miljö, hälsa och en känsla av vardagslyx står i centrum. Produkterna marknadsförs via direktförsäljning. Företaget har 50-talet anställda och huvudkontoret finns i Göteborg. Aktien är noterad på Aktietorget sedan hösten 2010.