Haval van Drumpt ny VD för Zitius

Report this content

Styrelsen har utsett Haval van Drumpt ny VD för Zitius. Haval tillträder den 15 november.

Haval får företag att växa, har den entreprenöriella anda som krävs och har med Halebop visat att han är duktig på att vårda och utveckla ett enskilt varumärke inom en stor koncern. Jag är övertygad om att Haval är rätt person för att leda Zitius framåt och ser fram emot vårt samarbete, säger Anders Tillander, styrelseordförande i Zitius.

Efterfrågan på Zitius som kommunikationsoperatör ökar ständigt och potentialen är enorm. Jag ser fram emot att ta Zitius till nästa steg tillsammans med alla fantastiska medarbetare, säger Haval van Drumpt

Haval van Drumpt kommer senast från Halebop där han varit VD sedan 2013.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Carl Johan Swanson, 0722- 31 00 54

Zitius är Sveriges största kommunikationsoperatör och erbjuder öppna nätlösningar för stadsnät, byalag, privata och allmännyttiga fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar och andra nätägare. Zitius har cirka 190 000 kontrakterade hushåll. Företagets öppna modell innebär full konkurrens och ger ett brett utbud av tjänster inom TV, telefoni och bredband från de starkaste leverantörerna. Zitius har sedan maj 2014 TeliaSonera som ägare.

Taggar: