Kommunikationsoperatören Zitius får ny visuell identitet

För att stärka varumärket och förtydliga för kunder och samarbetspartners väljer nu kommunikationsoperatören Zitius Service Delivery AB att omarbeta och förnyar sin visuella identitet.

Vi tar nästa steg och skapar en igenkänning för bolagets varumärke. Zitius är en snabb och modern organisation, vilket också ska avspegla sig i den visuella identiteten.

Vi omarbetar därför vår grafiska profil, låter bolagets varumärken närma sig varandra och skapar en ny modern logotype. Syftet med förändringen är att förenkla, tydliggöra och stärka varumärket för kunder och samarbetspartners.

Vi har under 2016 tagit ett helhetsgrepp om bolagets strategi, mål och kärnvärden etc. Det var en naturlig del i det arbetet som nu har lett fram till att vi även förflyttar vårt varumärke och skapar en ny och enhetlig visuell identitet för vår verksamhet, säger Anna Lyckner, chef för Marknad och CRM på Zitius. Fram till nu har Zitius tjänsteportal Qmarket figurerat som lite av en fristående enhet utåt och det har många gånger varit svårt att göra kopplingen till Zitius, fortsätter hon. Det ska vara tydligt vem avsändaren är.

I samband med den visuella förändringen görs ett omtag av Zitius olika webbplatser som kommer att bli tydligare och mer lättnavigerade.

Vi känner oss mycket stärkta av att göra den här förändringen och jag är säker på att det på fler sätt än det visuella, kommer att avspegla sig utåt, summerar Anna Lyckner.

För ytterligare information, vänligen kontakta: Anna Lyckner, Chef Marknad och CRM, Zitius Service Delivery AB Tfn: 070-302 76 83, epost: anna.lyckner@zitius.com

Zitius är Sveriges största kommunikationsoperatör och erbjuder öppna nätlösningar för stadsnät, privata och allmännyttiga fastighetsbolag, bostadsrättsföreningar, landsbygd och andra nätägare. Zitius har över 230 000 kontrakterade hushåll. Företagets öppna modell innebär full konkurrens och ger ett brett utbud av tjänster inom TV, bredband och telefoni från de starkaste leverantörerna. Zitius har sedan maj 2014 Telia Company som ägare.