Zitius blir ny kommunikationsoperatör för Härjeåns Fibernät

Härjeåns Fibernät med fokus på fiberförsäljning har valt Zitius som sin externa kommunikationsoperatör för sitt fibernät.

-Vi vill se till att hela Härjedalen får tillgång till fiber och därför väljer vi att fokusera på vad vi är riktigt bra på, att bygga ett fibernät med hög kvalitet, säger Mats Falkeman, försäljningsansvarig på Härjeåns Fibernät. Idag har vi ca 5 000 fiberportar i vårt nät och vi ser en stark tillväxt kommande 10-års period. Vi har sökt efter en kommunikationsoperatör som uppfyller alla våra krav på en bred tjänsteleverantörsportfölj med en modern och flexibel plattform och där motsvarar Zitius väl alla våra förväntningar, fortsätter han.

-Vi vet att kunderna värdesätter valfrihet och mångfald. Samarbetet med Zitius innebär att kunderna i Härjeåns Fibernät växande stadsnät får tillgång till ett ännu större och bredare utbud av tjänster från leverantörer som Telia och de andra starka aktörerna på marknaden, avslutar Mats.

-Vi är mycket glada för att Härjeåns Nät uppskattar och inser värdet av de starka varumärken vi har i vår portfölj och vår moderna plattform. Detta är inte minst viktigt med tanke på framtidens kommunikationstjänster, som exempelvis vård och omsorg som blir alltmer digital. Zitius jobbar kvalitetsmedvetet och lyhört löpande med att utveckla och tillhandahålla branschens bästa tjänsteleverantörsportfölj med många olika tjänster för våra kunder, säger Haval van Drumpt, VD på Zitius.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Haval van Drumpt, VD, Zitius Service Delivery AB
Tfn: 070-652 93 93, epost: haval.vandrumpt@zitius.com

Mats Falkeman, försäljningsansvarig, Härjeåns Fibernät
Tfn: 0680-242 64, epost: mats.falkeman@harjeans.se

Detta är Härjeåns Nät

Våra kunder tycker att vi är serviceinriktade och pålitliga. Vi säkerställer deras behov av kraft, ljus och värme. Vi ska också vara den självklara partnern när det gäller IT-kommunikation i Härjedalen och bidra med trygghet till våra kunder.

Zitius är Sveriges största kommunikationsoperatör och erbjuder öppna nätlösningar för stadsnät, landsbygd, privata och allmännyttiga fastighetsbolag samt bostadsrättsföreningar och andra nätägare. Zitius har över 290 000 kontrakterade hushåll. Företagets öppna modell innebär full konkurrens och ger ett brett utbud av tjänster inom TV, bredband och telefoni från de starkaste leverantörerna. Zitius har sedan maj 2014 Telia Company som ägare.

Citat

Vi vet att kunderna värdesätter valfrihet och mångfald. Samarbetet med Zitius innebär att kunderna i Härjeåns Fibernät växande stadsnät får tillgång till ett ännu större och bredare utbud av tjänster från leverantörer som Telia och de andra starka aktörerna på marknaden.
Mats Falkeman