Zitius blir ny kommunikationsoperatör för Mölndalsbostäder

”Zitius kommer att hantera leverantörer och tjänster som TV och bredband genom ett så kallat öppet fibernät för våra fastigheter. Den här lösningen uppfyller alla våra krav på en stabil och framtidssäker avtalspart och det innebär att samtliga våra hyresgäster, inklusive ett kollektivt TV-utbud, kommer att få tillgång till att fritt kunna välja ur ett utbud av leverantörer och tjänster, på samma villkor, var man än bor som hyresgäst hos Mölndalsbostäder. Att kommunikationsoperatören uppfyller det kravet har varit en mycket viktig del i vår upphandling”, säger Roger Gordon, Energistrateg på Mölndalsbostäder.

"Bredbandskapaciteten blir en allt mer prioriterad fråga bland våra hyresgäster. Att säkerställa möjligheten till snabbare hastigheter och en säker uppkoppling är en viktig del i utvecklingen för Mölndalsbostäder som ett hållbart företag i en digitaliserad värld. Samarbetet med Zitius som leverantör känns helt rätt i tiden och vi ser fram emot att erbjuda våra hyresgäster ett framtidssäkrat boende", fortsätter Roger.

”Vi är mycket glada för att Mölndalsbostäder uppskattar och inser värdet av de starka varumärken vi har i vår portfölj. Zitius jobbar kvalitetsmedvetet och lyhört löpande med att utveckla och tillhandahålla branschens bästa tjänsteleverantörsportfölj för våra kunder. Att enkelt kunna samla alla sina tjänster hos en leverantör och samtidigt få ett brett utbud, är jag säker på kommer tilltala många av hyresgästerna hos Mölndalsbostäder” säger Haval van Drumpt, VD på Zitius.

I hemmen vill man koppla upp allt fler prylar utan att kvaliteten eller stabiliteten försämras. Det gör det dessutom möjligt att dra nytta av framtidens digitala servicetjänster inom till exempel sjukvård och utbildning. Det känns jättebra att vi nu kommer kunna erbjuda hyresgästerna hos Mölndalsbostäder tillgång till framtidens digitala möjligheter”, fortsätter Haval.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Haval van Drumpt, VD, Zitius Service Delivery AB
Tfn: 070-652 93 93, epost: haval.vandrumpt@zitius.com

Roger Gordon, IT-strateg, Mölndalsbostäder AB
Tfn: 073-910 84 40, epost: roger.gordon@molndalsbostader.se

Detta är Mölndalsbostäder
Mölndalsbostäder är ett helägt kommunalt bostadsbolag vars främsta uppgift är att nyproducera, utveckla och förvalta fastigheter så att vi kan erbjuda attraktiva bostäder med sådan service att vi framstår som det naturliga alternativet på hyresmarknaden. Bolaget, som sedan 1947 byggt och förvaltat hyreslägenheter, har i dag ca 3 700 lägenheter. Vår vision "En bättre värd i Mölndal" är vår ledstjärna.

Detta är Zitius
Zitius är idag Sveriges största kommunikationsoperatör och erbjuder öppna nätlösningar för fastighetsbolag, stadsnät, bostadsrättsföreningar m.fl. Zitius värnar om en öppen modell med full konkurrens och transparens för kundernas bästa. Med den senaste tekniken säkerställer Zitius en hög kvalitet och möjliggör för ett brett tjänsteutbud av TV, telefoni och bredband från de starkaste tjänsteleverantörerna. Zitius har över 240 000 kontrakterade hushåll. Zitius har sedan maj 2014 Telia Company som ägare.

Citat

Roger Gordon, Energistrateg Mölndalsbostäder