Zitius växer – rekryterar Jonas Andersson från Telenor

Zitius, en del av TeliaSonera-koncernen, fortsätter utveckla sin plattform och för att möta den ökande kundefterfrågan rekryteras nu Jonas Andersson som Senior key account manager. Jonas kommer senast från en tjänst som Key account manager på Telenor.

Det råder fiberfeber i Sverige och öppna nät vinner snabbt mark från norr till söder. För att möta den ökande efterfrågan rekryterar Zitius Jonas Andersson som Senior key account manager. Uppgiften är att ytterligare utveckla Zitius plattform till att bli det verktyg som hjälper nya och befintliga stadsnät att växa.

Jonas Andersson har lång erfarenhet inom telekom- och TV- branschen och kommer närmast från en roll som Key account manager på Telenor där han varit avtalsansvarig mot många stadsnät och kommunikationsoperatörer. Jonas har även en bakgrund på Canal Digital och arbetade då bland annat med att lansera IPTV i stadsnäten.

- Jonas har ett utomordentligt gott rykte på hela marknaden och har stor förståelse för kundernas behov. Hans personlighet och kompetens stämmer väl in i ett snabbväxande bolag som Zitius, säger Zitius VD Fredrik Lerigon.

Jonas påbörjar sin anställning hos Zitius i januari 2015.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Carl Johan Swanson, kommunikationsansvarig Telia Operator, 0722- 31 00 54

Zitius är Sveriges största kommunikationsoperatör och erbjuder öppna nätlösningar för stadsnät, byalag, privata och allmännyttiga fastighetsbolag och bostadsrättsföreningar och andra nätägare. Zitius har cirka 190 000 kontrakterade hushåll. Företagets öppna modell innebär full konkurrens och ger ett brett utbud av tjänster inom TV, telefoni och bredband från de starkaste leverantörerna. Zitius har sedan maj 2014 TeliaSonera som ägare.

Citat

- Jonas Andersson har ett utomordentligt gott rykte på hela marknaden och har stor förståelse för kundernas behov. Hans personlighet och kompetens stämmer väl in i ett snabbväxande bolag som Zitius
Fredrik Lerigon, VD Zitius