• Zleeping Hotels/

Zleeping Hotels  lanseras i sex nya länder innan årsskiftet: Ryssland, Tyskland, Portugal, Polen, Italien och Kina

Den positiva utvecklingen för bokningsportalen Zleeping Hotels innebär nya marknadsmöjligheter. Portalen expanderar nu med hemsidor på 6 nya språk: ryska, tyska, portugisiska, polska, italienska och kinesiska. Först ut var den ryska sidan, som lanserades redan den 1 oktober 2012. Resterande länders hemsidor beräknas öppna innan den 31:a december 2012.

'

Ryssland är en viktig potentiell marknad för oss, eftersom vi redan har märkt en ökning av antalet bokningar därifrån på .com sidan”, säger Maria Åtting, nytillsatt vd för Zleeping Hotels. "Efter Ryssland öppnar vi Kina  och sedan öppnas resterande sidor successivt. Detta innebär att Zleeping Hotels kommer att agera på 12 olika marknader före årsskiftet”.

Innan påbörjad lansering har ändringar gjorts på hemsidans Indexsida för att anpassa den efter kundernas önskemål. ”Vi har ändrat layouten på sidan för att göra den mer användarvänlig”, påpekar Maria. ”Vi har även bättrat på sökfunktionen för att kunderna lättare ska kunna hitta det som de söker. Dessutom kommer det att finnas ett VIP-login för de som vill skapa konto och ha möjlighet att ta del av vårt bonussystem, Zleeping Dollars”.

Zleeping Hotels nya vd Maria Åtting tillsattes den 1 juli 2012. Maria har tidigare arbetat för systerbolaget SunHotels, där hon varit en av företagets nyckelpersoner. En av Marias tidigare kollegor beskriver henne som en ”karriärinriktad och målinriktad kvinna med färgstark personlighet och sprudlande energi”.  Som vd för hotellbokningsportalen Zleeping Hotels är en av hennes målsättningar  att ”fördubbla omsättningen innan årsskiftet”. Privat har dock familjen högsta prioritet, då 37-åriga Maria kombinerar sin karriär med rollen som trebarnsmamma.

Maria Åtting, ny vd för Zleepinghotels.com

Fakta zleepinghotels.com (ingår i koncernen Braganza)

* erbjuder över 30.000 hotell på mer än 1500 destinationer i över 120 länder vid bokning

* resecommunity med personlig profil och däri möjlighet att forma innehållet efter individuella preferenser

* tillhandahåller en kraftfull och personligt anpassad sökfunktion med möjlighet att filtrera, kategorisera och sortera sin sökning efter egna förutsättningar

* innefattar tjänsten ZleepAdvisor där gästen recenserar vistelser samt inspireras till nya upplevelser genom andra gästers erfarenheter av hotell och destinationer

* stort utrymme för kommunikation och dialog genom omfattande närvaro via sociala medier

* möjlighet för gästen att tjäna Zleeping Dollars genom aktivitet och deltagande på zleepinghotels.com, en valuta som nyttjas för att erhålla rabatterade bokningar

* Zleeping Hotels webbsupport har öppet 24 timmar om dygnet

*erbjuder gästerna den unika avbokningstjänsten Total - Avbeställningsskydd från 10€/vuxen

Eva Karlsson, Informationsansvarig: eva.karlsson@zleepinghotels.com

Reg.nr. FL-0002.361.084-1  www.zleepinghotels.se  www.facebook.com/zleepinghotels.se www.twitter.com/zleeping_se

Taggar:

Snabbfakta

På zleepinghotels.com har du tillgång till över 38.000 hotell på mer än 1500 destinationer i över 120 länder. Bestäm när du vill resa, vad du vill göra och hur länge du vill stanna.