Zmarta finalister i European Search Awards

Zmarta är nominerade till årets European Search Awards i kategorin ”Best Mobile Campaign”. Zmarta har genom avancerad användarsegmentering på Google Adwords lyckats öka trafiken till sin hemsida från mobila enheter med 85 procent och den totala omsättningen med 111 procent.

"Det känns oerhört roligt att vi är en av finalisterna. Detta är ytterligare ett kvitto på att våra digitala marknadsaktiviteter sticker ut och ger resultat", säger Mattias Hallgrim, CMO på Zmarta Group.

Zmarta – en del av Zmarta Group som lanserades på den svenska marknaden i februari 2015 – är en marknadsplats för förmedling av lån, försäkringar och andra finansiella tjänster. Genom att analysera kundernas väg till avslut på Zmartas webbplats över flera enheter har företaget lyckats öka trafiken från mobila enheter med 85 procent samt ökat effektiviteten i den digitala marknadsföringen med nästan 60 procent.

”Google Adwords är en av våra största försäljningskanaler och vi har jobbat hårt för att möta kunderna på just deras villkor vilket är en viktig orsak till att Zmarta vuxit så snabbt”, säger Mattias Hallgrim, CMO på Zmarta Group.

European Search Awards går av stapeln den 4:e maj i Paris. Årets event är det femte i ordningen. Se alla nominerade och läs mer om eventet på: www.europeansearchawards.com

Mattias Hallgrim, CMO, Zmarta Group
0709 18 87 41, mattias.hallgrim@zmartagroup.com