Zmarta inleder samarbete med Hypoteket Bolån

Den privatekonomiska tjänsten Zmarta breddar sitt bolåneerbjudande ytterligare och inleder samarbete med Hypoteket. Samarbetet är en del i Zmartas offensiva satsning inom bolån som har för avsikt att hjälpa fler kunder att göra smarta val kopplat till sin boendeekonomi.

– Samarbetet med Hypoteket ligger i linje med Zmartas strategi för att bredda och utöka sitt erbjudande inom bolån. För att vår tjänst ska vara relevant för så många kunder som möjligt är det viktigt för oss på Zmarta att vi har en bred partnerpanel. Vi är väldigt glada över att få välkomna Hypoteket till vår bolånepanel och ser fram emot ett givande samarbete för båda parter, säger Gustav Berghog, vd på Zmarta Group.

– Hypoteket har sedan start haft målsättningen att erbjuda marknadens bästa bolån. Vi kan erbjuda låga räntor eftersom vi inte har samma kostnader som storbankerna, till exempel har vi inget kontorsnät eller gamla IT-system som ska hållas vid liv. Vi fokuserar på kundnöjdhet och kan efter tre år visa upp marknadens nöjdaste bolånekunder. Genom vårt samarbete med Zmarta gör vi det möjligt för fler att ansluta sig till Sveriges nöjdaste bolånekunder, säger Carl Johan Nordquist, vd på Hypoteket.

– Genom att digitalisera hela bolåneprocessen och skapa en tydlig och transparent prismodell, har Hypoteket hjälpt tusentals svenska hushåll att sänka sina boendekostnader. Zmartas digitala bolåneplattform i kombination med vår breda räckvidd, gör att vi med Hypoteket i vår bolånepanel kan hjälpa ännu fler att förbättra sin boendeekonomi. Samtidigt som vi även bidrar till en ökad och efterlängtad digitalisering av bolåneprocessen i Sverige, säger Rami El-Zein, Commercial Director Bolån, Zmarta Group.

För mer information om Zmartas bolån besök https://www.zmarta.se/bolan

Agnes Palinski
Head of PR and Communications

agnes.palinski@zmartagroup.com