Zmarta erbjuder sina kunder 2 månader kostnadsfritt utgiftsskydd

Jämförelsetjänsten Zmarta utökar sitt samarbete med försäkringsgivaren AXA och breddar sitt erbjudande inom försäkringar. Genom samarbetet får Zmartas kunder ett extra förmånligt avtal vid tecknandet av utgiftsskydd.

Utgiftsskyddet via försäkringsgivaren AXA ger Zmartas kunder en extra ekonomisk trygghet om de blir sjukskrivna eller ofrivilligt arbetslösa. Utgiftsskyddet är en försäkring som betalar ersättning för vardagskostnader, till exempel för att betala hyran, lånet och mobilabonnemanget. Med det nya samarbetet erbjuds Zmartas kunder nu 2 månader kostnadsfritt utgiftsskydd när de ansöker om ett lån.

-Vi är mycket nöjda över att kunna erbjuda våra kunder den trygghet som AXAs utgiftsskydd innebär när det oförutsedda skulle ske. Dessutom har AXA ett tilltalande sätt att se till våra kunders behov, vilket i detta fall speglar sig i den två månader kostnadsfria period som ingår i försäkringen, säger Gustav Berghog vd Zmarta

Sedan tidigare förmedlar Zmarta ett flertal försäkringar till sina kunder såsom livförsäkring, olycksfall- och sjukförsäkring samt olycksfalls- och sjukförsäkring. Genom Zmartas jämförelsetjänst kan konsumenter jämföra försäkringar från ett flertal försäkringsförmedlare och enkelt hitta bäst pris och villkor. Genom det utökade samarbetet med AXA spetsar Zmarta sitt försäkringserbjudande ytterligare.

- Vi är väldigt glada över förtroendet att kunna erbjuda Zmartas kunder en ökad trygghet och ett bra utgiftsskydd vid oförutsedda händelser, som vi nu gör möjlig för fler, säger Carl Germann, partneransvarig på AXA

Läs mer på zmarta.se

För mer information, vänligen kontakta:

Gustav Berghog, CEO, Zmarta Group+ 46 (0)725 59 94 44, gustav.berghog@zmartagroup.com

Carl Germann, Senior Account Manager, AXA Partners+ 46 (0) 708 655 665, carl.germann@partners.axa