Zmarta och Fedelta företagslån i nytt samarbete

Jämförelsetjänsten Zmarta inleder ett samarbete med Fedelta och expanderar sitt erbjudande inom företagslån ytterligare. Samarbetet är en del i Zmartas offensiva satsning av sitt erbjudande inom företagslån som syftar till att ge fler företagare och entreprenörer möjligheten att driva och utveckla sina verksamheter.

- Vi är otroligt glad att Fedelta ansluter sig till vår företagspanel och att vi därmed breddar vårt erbjudande av företagsfinansiering med transparanta villkor. Företagslån har haft en stadig ökning sedan starten december 2019 och vi ser en stor potential i att växa inom segmentet ytterligare under resterande delen av 2020 samt 2021. Att Fedelta har valt att samarbeta med Zmarta visar på styrkan i vår plattform och erbjudande, säger Gustav Berghog, vd, Zmarta Group.

- Företagare och entreprenörer är den viktigaste motorn för tillväxt i samhället men ibland kan det vara svårt att få finansiering för nödvändiga investeringar. Tillsammans med Fedelta i vår partnerpanel kan vi på Zmarta hjälpa fler entreprenör med företagslån och skapa fler möjligheter att nå framgång oavsett hur liten eller stor verksamheten är, säger Marcus Tinusson, Commercial Director SME, Zmarta Group.

För mer information om Zmartas företagslån besök www.zmarta.se/foretagslan

Agnes Palinski
Head of PR and Communications

agnes.palinski@zmartagroup.com

Zmarta Group erbjuder flera olika jämförelsetjänster inom privatekonomi för banklån, försäkringar, elavtal och bolån. I företagsgruppen ingår bland annat Zmarta, Elskling, Insplanet och Freedom Finance. Företaget grundades 1999, har med sin verksamhet i Sverige, Finland och Norge drygt 300 anställda i dagsläget. Zmarta Group ägs av det tyska medieföretaget Bauer Media Group. Läs mer på www.zmartagroup.com samt www.zmarta.se

Citat

Företagare och entreprenörer är den viktigaste motorn för tillväxt i samhället men ibland kan det vara svårt att få finansiering för nödvändiga investeringar. Tillsammans med Fedelta i vår partnerpanel kan vi på Zmarta hjälpa fler entreprenör med företagslån och skapa fler möjligheter att nå framgång oavsett hur liten eller stor verksamheten är.
Marcus Tinusson, Commercial Director SME, Zmarta Group