Zmarta utmanar storbankerna – lanserar ny tjänst för småföretagare

Zmarta breddar nu sitt produktutbud och lanserar en ny lånetjänst. Uppstartsbolag och småföretagare är målgrupper för den nya tjänsten, som med en enkel och snabb ansökningsprocess utan långa handläggningstider utmanar storbankernas erbjudanden inom företagslån.

Zmarta, det svenska fintechbolaget som erbjuder konsumenttjänster inom bank och försäkring, lanserar idag sin nya lånetjänst för småföretagare och uppstartsbolag. Genom hög tillgänglighet, en enkel process och korta handläggningstider erbjuder Zmarta ett helt onlinebaserat alternativ till bankernas traditionella låneprocesser. Zmarta Group, som under 2016 utökade sin internationella verksamhet, har över 17 års erfarenhet av låneförmedling och tillhörande tjänster.

”Sverige har en fantastisk marknad för uppstartsbolag. Vi vill hjälpa småföretag att nå den finansiering som behövs för att förverkliga sina idéer. Vi vill underlätta för låntagare och samtidigt utmana det traditionella. Tiden för långa handläggningstider är förbi”, säger Björn Lander, VD på Zmarta Group.

Den nya tjänsten består av tre enkla steg som alla sker online. Ansökan görs via BankID och svar skickas omgående till låntagaren. Däremellan behöver låntagaren inte ha kontakt med vare sig Zmarta eller någon av långivarna.

”När vi tittar på marknaden idag ser vi att handläggningstiderna ökar. Vi vill göra låneprocessen enklare för småföretagare och initiativet går helt i linje med vår ambition om att ge våra kunder det bästa erbjudandet”, säger Björn Lander.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Björn Lander, VD, Zmarta Group
0736 73 18 99, bjorn.lander@zmarta.com