Zodiak rekryterar amerikansk toppchef från Fox som VD för Zodiak Television World

Report this content

Zodiak Television har rekryterat Heather Stevenson till VD för Zodiak Television World som är koncernens internationella distributionsbolag av format och andra TV-rättigheter. Heather kommer att ingå i koncernledningen och tillträder den 27 mars.

Heather Stevenson, 35, kommer närmast från positionen som ”Retail Marketing Director” hos Twentieth Century Fox Home Entertainment. Före sin tid hos Fox har hon också haft ledande befattningar hos två andra ”Hollywood Studios”: Sony Pictures Entertainment och Metro Goldwyn Mayer. - ”Det är oerhört glädjande för Zodiak att kunna rekrytera en TV-chef från USA med gedigen erfarenhet av försäljning och marknadsföring”, säger Zodiaks koncernchef Patrick Svensk, och fortsätter: ”Heather har de senaste åren ansvarat för exploatering av rättigheter på fler plattformar än TV, bland annat DVD och mobil, vilket kommer att vara till stor nytta för hela koncernen.” Samtidigt med utnämningen av Heather Stevenson till VD i Zodiak Television World så befordras Jan Salling till Vice VD i samma bolag. För ytterligare information kontakta: Patrick Svensk VD & Koncernchef 0708-660730