Zodiak Television tar plats på Stockholmsbörsens ATTRACT40-lista

Zodiak Television kommer från och med januari 2006 att återfinnas på Stockholmsbörsens ATTRACT40-lista tack vare att bolaget nu tillhör de mest omsatta aktierna på O-listan.

Sedan augusti har omsättningen per dag i Zodiaks aktie varit över 2 MSEK i genomsnitt, vilket är mer än 30 procent högre än medianen på O-listan under samma period och under november ingick Zodiak i likviditetsgrupp A. ”Spreaden” har sedan augusti varit under 1 procent vilket är bättre än medianen på O-listan och det har varit handel i aktien samtliga dagar. ”Hög likviditet i aktien sänker risk och transaktionskostnader för aktieägare och därför gläds vi över den ökade uppmärksamhet som aktien kommer att få på ATTRACT40”, säger Patrick Svensk, VD och Koncernchef i Zodiak Television. I arbetet med att öka likviditet och transpararens samarbetar Zodiak Television med Remium Securities som är företagets likviditetsgarant samt med Redeye, som följer Zodiak och gör oberoende analyser (så kallad analysgaranti). Redeyes analyser kan laddas ner kostnadsfritt på www.redeye.se. De tio största ägarna per 30 november var: Favera Fastighets AB 5,7 % ABN Ambro Bank NV 5,5 % SEB Sverige Småbolag 4,9 % Andra AP-fonden 4,3 % Beleggingsmaatschappij ROM BV 3,3 % SIS Segaintersettle AG 2,7 % Livförsäkringsaktiebolaget 2,5 % D Carnegie AB 2,3 % Lannebo Småbolag Select 2,0 % Nordea Värdepapperslån 1,9 % Zodiak Television AB (tidigare MTV Produktion) bedriver utveckling, produktion och försäljning av TV-program under varumärkena MTV Mastiff, Mastiff Media, Jarowskij, T&T Broadcasters och Zodiak AFP i Sverige, Danmark, Norge, Finland, Polen och Ryssland. Dotterbolaget Zodiak Television World säljer koncernens och andra produktionsbolags program och rättigheter på den internationella marknaden med kunder i drygt 50 länder. För ytterligare information kontakta: Patrick Svensk VD & Koncernchef 0708-660730 Susanna Laursen Ekonomidirektör & CFO 0704-312110 ZODIAK TELEVISION AB (Publ), Box 27034, Magasin 1, Frihamnen 102 51 Stockholm, HEMSIDA: www.zodiaktelevision.se TEL +46 (0)8 527 270 00, FAX +46 (0)8 527 270 01 STYRELSENS SÄTE: STOCKHOLM, ORGANISATIONSNR: 556333-4662