Nu lanseras Dark Temptation som hela bönor

Efter förra höstens succé med nyheten ZOÉGAS Dark Temptation - ett mörkostat kaffe med mycket attityd i både smak och förpackning - lanseras nu Dark Temptation även som hela bönor. Med kaffe tillagat på nymalda bönor fördjupas Dark Temptations mjuka kryddighet och bjuder på en ännu större smakupplevelse.

När ZOÉGAS Dark Temptation lanserades förra hösten tog försäljningen fart direkt och förpackningen nominerades till Svenska Designpriset. I vårens lansering av ZOÉGAS Dark Temptation hela bönor kombineras förra årets starkaste nyhet med den snabbast växande kaffetrenden. Försäljningen av kaffe i form av hela kaffebönor växte med 32 procent förra året enligt statistik från marknadsanalysföretaget Nielsen och ZOÉGAS stod för 55 procent av marknaden för hela bönor under 2010.

– Allt fler upptäcker att det är enklare än de tror att mala hela kaffebönor hemma och belöningen är enorm. Doften av nymalet kaffe i köket frigör ännu fler smaknyanser och kaffeupplevelsen blir större, säger Ulrika Wallberg, marknadschef på ZOÉGAS.

ZOÉGAS Dark Temptation är en blandning av högväxande bönor från Östafrika som ger en mjuk kryddighet och fyllighet och pärlbönor från Brasilien som bidrar med ett friskt och nötigt inslag. Blandningen ger ett mustigt kaffe som passar perfekt för den som vill dricka sitt kaffe med mjölk utan att göra avkall på den goda kaffesmaken.

ZOÉGAS Dark Temptation hela bönor finns i butik från vecka 18 och kostar cirka 55 kronor för en förpackning om 500 gram.

Produktbild bifogas med utskicket. För mer information och produktprov, kontakta:
Ulrika Wallberg, marknadschef ZOÉGAS Nestlé Sverige AB
Tel: 042-19 33 62 eller 070–525 66 89, ulrika.wallberg@se.nestle.com
Marie Louise Elmgren
, informationschef Nestlé Sverige AB

ZOÉGAS grundades 1886 i Helsingborg av italienaren Carlos Zoéga. Familjen Zoéga sålde företaget till Nestlé på hundraårsdagen 1986. ZOÉGAS är ledande på marknaden för mörkrostat kaffe, en rostning som ger kaffet en kraftfull arom med fyllig eftersmak. ZOÉGAS kaffe är baserat på högkvalitativa Arabica-bönor för en rik smakupplevelse. För mer information besök www.zoegas.se eller ZOÉGAS fanpage på Facebook.