Nya ZOÉGAS INTENZO: kaxigare förpackning och intensivare smak

Nu fortsätter ZOÉGAS att driva utvecklingen i kaffehyllan genom att lansera ett nytt designkoncept som sticker ut ännu mer. Samtliga 26 kaffesorter får i vår nydesignade förpackningar. Först ut är ZOÉGAS INTENZO som samtidigt också lanseras i ett nytt recept med mer intensiv smak i enlighet med önskemål från ZOÉGAS konsumentpanel.

Design har alltid varit viktigt för ZOÉGAS unika identitet.  När man väljer ZOÉGAS, väljer man inte bara ett kaffe av hög kvalitet utan även ett kaffe som förstärker ens personliga karaktär: vilken smak gillar jag, vilken stil tilltalar mig.

- Allt fler gör ett medvetet designval när de köper saker till hemmet och vår nya förpackningsdesign signalerar ännu tydligare att ZOÉGAS är ett innovativt, modernt kaffehus som satsar på högkvalitativt kaffe, säger Ulrika Wallberg, marknadschef på ZOÉGAS.

Alla ZOÉGAS 26 olika kaffeförpackningar lanseras med det nya designkonceptet under den första hälften av 2011 och ingår i ett grundligt förnyelsearbete där man moderniserar hela sortimentet för att få ännu nöjdare kunder. För att uppgradera även smakupplevelsen har ZOÉGAS tagit hjälp av en konsumentpanel som består av trogna ZOÉGAS-drickare. Nya ZOÉGAS INTENZO är en djup och fyllig mörkrost med rik sötma och en lätt ton av gröna örter.

- Nu tar vi hjälp av våra trogna kunder i produktutvecklingen och resultatet är nya ZOÉGAS INTENZO med en mer intensiv smak som bättre lever upp till sitt namn. Det nya kaffet har stor potential att bli en favorit bland alla som är nyfikna på något nytt och vill variera sin kaffeupplevelse, säger Ulrika Wallberg.

Det nya receptet har en ny sammansättning av råkaffe. Exempelvis har andelen bönor från Brasilien minskat och andelen högkvalitativa bönor från Östafrika ökat, något som ger ZOÉGAS INTENZO en fylligare smakupplevelse med toner av solmogen persika och timjan.

ZOÉGAS INTENZO finns i butik tidigast vecka 5 och kostar cirka 38:90 kronor.

Bild på ZOÉGAS INTENZO bifogas i utskicket, för mer information och produktprov, kontakta:

Ulrika Wallberg, marknadschef ZOÉGAS Nestlé Sverige AB

Tel: 042-19 33 62 eller 070–525 66 89, ulrika.wallberg@se.nestle.com

ZOÉGAS grundades 1886 i Helsingborg av italienaren Carlos Zoéga. Familjen Zoéga sålde företaget till Nestlé på hundraårsdagen 1986. ZOÉGAS är ledande på marknaden för mörkrostat kaffe, en rostning som ger kaffet en kraftfull arom med fyllig eftersmak. ZOÉGAS kaffe är baserat på högkvalitativa Arabica-bönor för en rik smakupplevelse. www.zoegas.se