Nytt smakrikt presskaffe från ZOÉGAS

ZOÉGAS utökar sitt sortiment av grovmalet bönkaffe och lanserar under hösten ZOÉGAS PRESSO GENTILE, ett lite lättare mörkrostat kaffe anpassat till presskanna och perkolator. ZOÉGAS PRESSO GENTILE ger en unik smakupplevelse där doften präglas av svarta vinbär med inslag av vaniljstång och smaken är syrlig, lätt fruktig och med en touch av gröna äpplen.

Intresset för presskaffe ökar. Allt fler restauranger serverar kaffe i presskanna, presskaffet hyllas av kaffebloggarna och en undersökning ZOÉGAS genomfört visar att 13 procent av hushållen som köper kaffe har presskanna och 23 procent perkolator. – Presskaffet ger en smakrik kaffeupplevelse direkt vid bordet och doft och smak blir spännande samtalsämnen. Med ytterligare ett grovmalet kaffe för presskanna och perkolator blir valfriheten större så att var och en kan hitta sin favoritsmak även bland presskaffet, säger Ulrika Wallberg, marknadschef Nestlé Sverige AB. Till ZOÉGAS PRESSO GENTILE blandas kaffebönor som mognat långsamt på de soliga bergssluttningarna i Guatemala och Costa Rica med utsökta kaffebönor från Kenyas högland. Skillnaden mot den befintliga ZOÉGAS PRESSO är framför allt en något mjukare mörkrostning vilket ger ZOÉGAS PRESSO GENTILE en fylligare och rundare karaktär. Eftersmaken är något besk med toner av lakritsrot. – ZOÉGAS PRESSO GENTILE är ett spännande och smakrikt kaffe som passar perfekt till en syrligare efterrätt, efter en pastasallad eller en lättare kötträtt, rekommenderar Ulrika Wallberg.