ZOÉGAS lanserar exklusiv kaffeserie

Nu lanserar ZOÉGAS en exklusiv kaffeserie med hela bönor under namnet Limited Blend. Gemensamt för blandningarna är att de innehåller kvalitetskaffe från små skördar som mörkrostas i begränsad upplaga. Första blandningen, ZOÉGAS Limited Blend No 1, är en kaxig och fyllig mörkrost med toner av vita vinbär, fikon och lakrits. Blandningen är Rainforest Alliance-märkt.

Kaffebönorna som sätter karaktären på ZOÉGAS Limited Blend No 1 kommer från Kilimanjaro Plantation i Tanzania. På Kilimanjaros sluttningar odlas de allra finaste arabicabönorna och på 1 500 meters höjd utvecklar de en fyllig karaktär. Kilimanjarobönorna kombineras sedan med högvuxna kaffebönor från Colombia till ett exklusivt framtaget kaffe.

– Våra inköpare reser världen över på jakt efter de kaffebönor som har allra högsta kvalitet. Ofta hittar de mindre skördar, som inte finns att köpa i den mängd vi behöver för våra ordinarie kaffeblandningar, men som är så pass bra att vi vill ge konsumenterna möjligheten att prova. Därför väljer vi nu att lansera vår nya exklusiva kaffeserie Limited Blend. Det blir en kaffeupplevelse utöver det vanliga, säger Cathrine Ossborn, marknadschef på ZOÉGAS.

ZOÉGAS Limited Blend No 1 är ett kaffe som passar extra bra till friska desserter som exempelvis lime-/citronsorbet eller passionsfruktscheesecake. Kombinationen tar fram sötman i kaffet. Servera gärna kaffet rumstempererat, då framträder aromerna ännu tydligare.

ZOÉGAS Limited Blend No 1 finns i butik från vecka 19 med ett rekommenderat cirkapris på 75 till 80 kronor, för en förpackning på 500 gram. En förpackning räcker till cirka 80 koppar. ZOÉGAS Limited Blend No 1 är framtagen för att fungera som en ”multifunktionell blandning”. Det betyder att bönorna går att mala olika grovt för att passa till olika bryggmetoder, brygg som espresso.

Läs mer om Kilimanjaro Plantation på http://www.kili-plantation.com/index_gb_flash.htm

Högupplöst bild på ZOÉGAS Limited Blend No 1 bifogas i utskicket, för mer information och produktprov, kontakta:

ZOÉGAS grundades 1886 i Helsingborg av italienaren Carlos Zoéga. Familjen Zoéga sålde företaget till Nestlé på hundraårsdagen 1986. Därmed firar ZOÉGAS 125 år i år.  ZOÉGAS är ledande på marknaden för mörkrostat kaffe, en rostning som ger kaffet en kraftfull arom med fyllig eftersmak. ZOÉGAS kaffe är baserat på högkvalitativa Arabica-bönor för en rik smakupplevelse. www.zoegas.se eller www.facebook.com/zoegaskaffe