ZOÉGAS sponsrar Mitt Kök 2012

Under 2012 kommer ZOÉGAS sponsra TV4:s koncept Mitt Kök. Målsättningen är att lyfta fram och tillgängliggöra svenska smaker och produkter i syfte att fler ska upptäcka allt Sverige har att erbjuda som matland. Med Mitt kök som plattform vill ZOÉGAS lyfta svenskarnas kaffekunskap och sprida sin passion för mörkrostat kaffe.

Mitt kök-konceptet är bland annat integrerat i TV4:s Nyhetsmorgon med matlagningsprogram måndag till lördag och magasinet med samma namn utkommer varje vecka som bilaga till Expressen. Dessutom arrangerar man matmässan Mitt Kök och åker på eventturnén ”Sverigeresan”. Som sponsor kommer ZOÉGAS att synas i samtliga av Mitt Köks kanaler. Därtill kommer konceptet integreras i företagets egna kanaler som Facebook, ZOÉGAS hemsida och butik.

– Mitt Kök-konceptet ligger helt i linje med våra kärnvärden, kvalitet och passion för mörkrost. Vi vill genom samarbetet få ännu fler konsumenter att återupptäcka kaffet och det goda i det mörka. Vi ser samarbetet som en möjlighet att stärka varumärket i samtliga kanaler, säger Catrine Ossborn, marknadschef på ZOÉGAS.

Under våren kommer ZOÉGAS bland annat bjuda på tre avsnitt kaffeskola i TV4:s Nyhetsmorgon. Under ledning av Mitt Köks kock Karin Andersson och ZOÉGAS egen proffsbarista Daniel Chomieniec ges tittarna möjlighet att upptäcka kaffets spännande värld med alla sinnen och därmed ta den personliga kaffenjutningen till en ny nivå. Det första avsnittet sänds den 2 mars och de två efterföljande den 9 respektive 16 mars.

– Kaffe är så mycket mer än bara den där snabba koppen du tar efter maten. I snitt dricker svenskarna cirka 4 koppar kaffe om dagen, hur många andra drycker konsumeras så ofta? Sverige och Finland ligger i topp i världen gällande kaffekonsumtion. Vi vill att konsumenterna ska återupptäcka sitt kaffe och börja fundera på vad de har i koppen. Kunskapen och intresset att dricka olika sorters vin till olika typer av mat är redan etablerat, nu vill vi utmana konsumenterna att börja tänka på samma sätt även när det gäller kaffe, säger Cathrine Ossborn.

För mer information, kontakta:

ZOÉGAS grundades 1886 i Helsingborg av italienaren Carlos Zoéga. Familjen Zoéga sålde företaget till Nestlé på hundraårsdagen 1986. ZOÉGAS är ledande på marknaden för mörkrostat kaffe, en rostning som ger kaffet en kraftfull arom med fyllig eftersmak. ZOÉGAS kaffe är baserat på högkvalitativa Arabica-bönor för en rik smakupplevelse. Vår målsättning är att 2015 ska alla våra kaffeblandingar rostas på hållbart kaffe. För mer information besök www.zoegas.se eller ZOÉGAS fanpage på Facebook.