Idriz Zogaj skriver bokkontrakt

PRESSMEDDELANDE FRÅN ZOGAJ OF SWEDEN AB
Idriz "Minnet" Zogaj tecknar bokkontrakt med Kikkuli Förlag. I höst kommer de första böckerna att lanseras på bokmässan i Göteborg. En handbok i minnesträning och två barnböcker.

Genom att skriva en bok i minnesträning hoppas Idriz Zogaj kunna sprida kunskap om hur man aktivt kan träna upp sitt minne så att det blir lättare att komma ihåg saker i vardagen.

-          I boken berättar jag hur man gör för att träna hjärnan. Om man använder sig av teknikerna kan man lättare komma ihåg telefonnummer, vägbeskrivningar, ord eller namn på personer, förklarar Idriz Zogaj.

Kikkuli Förlag kommer även att ge ut Idriz barnboksserie där varje bok har ett tema kring hur minnet fungerar. Det är enligt samma grunder som man lär sig när man spelar minnesspelet Zogaj. Detta finns redan ute på marknaden och har fått ett mycket bra mottagande. Totalt kommer det att bli sju böcker i denna serie där den första släpps under sensommaren och den andra i höst på bokmässan i Göteborg.

-          Idriz har gjort ett fantastiskt arbete med att lära barn i alla åldrar hur de ska tänka för att förstå sitt minne och sin hjärna. Det är hans övertygelse att barn lättare kan minnas det de ska lära sig genom att tänka på ett nytt sätt. Detta har fått Kikkuli att vilja ge ut hans barnboksserie, säger Anna Lärk Ståhlberg.

- Jag vågar bara drömma om vad som skulle hända om teknikerna för att träna minnet och hjärnan skulle bli en naturlig del av skolundervisningen, avslutar Anna Lärk Ståhlberg.

Kan du memorera följande binära tal?

00100111100000110100010010001000100111111001010101101100011010100110011110

Om inte, var lugn, du kommer kunna det efter du läst handboken i minnesträning.

Kontakt:

Idriz Zogaj                                               Anna Lärk Ståhlberg