Återförsäljare kontrakterad i Irland

Irland är ett av de länder där Zoomability aldrig haft någon återförsäljare. Det har gjort att vi inte kunnat sälja Zoomar till de potentiella kunder vi med jämna mellanrum fått förfrågningar från. Nu har vi dock skrivit avtal med Planet Tri om att ta hand om den irländska marknaden.

Planet Tri är ett företag lokaliserat i Killaloe, centralt i landet, som nu förutom sin kärnverksamhet med utrustning för cyklar och utomhusaktiviteter, också vill hjälpa rullstolsburna att lättare ta del av vad den ”gröna ön” erbjuder gällande friluftsliv.

Irland, men sina nära 5 miljoner invånare, är ett land där Zoom Uphill passar mycket bra då det finns goda möjligheter att zooma ut i naturen.

Genom avtalet med Planet Tri kan vi nu leverera och ge service och support till alla landets rullstolsburna som vill bli en ”Free Mind In Motion” med en Zoom Uphill, och därmed lättare ta del av naturens läkande krafter.

VD Pehr-Johan Fager
0709203961

Zoomability har utvecklat och säljer en terränggående elrullstol Zoom Uphill®, anpassad för personer med funktionsnedsättning i de nedre extremiteterna, men som också passar alla som vill ha en häftig körupplevelse. Den har rönt stor uppmärksamhet främst i USA, men även i Sverige och övriga Europa. Det är en hybrid mellan traditionella eldrivna rullstolar-PWC (såsom konkurrenterna Permobil, Otto Bock och Pride) och fyrhjulingar-ATV. Zoom Uphill® har funktionaliteten och de ergonomiska kvalitéerna som en PWC och körkapacitet och stabiliteten som hos en ATV. Den är unik i sin design då den tack vare sin patenterade bottenplatta är både lätt och smidig såväl som stark och stabil och lämpar sig därför både för tuff terräng och urbana miljöer. Zoom Uphill® möjliggör ett friare liv för personer med begränsad rörelseförmåga. Det kan vara människor med olika typer av funktionshinder, lungkapacitet eller styrka i kroppen.