Sponsring av Mustaschmilen

Den 12 november arrangeras Mustaschmilen för att stödja Prostatacancerförbundets kamp mot Sveriges vanligaste cancerform. Det har under pandemin varit ett virtuellt lopp, men genomförs nu också med fysisk närvaro på Djurgården i Stockholm.

Zoomability är med och sponsrar kampen mot prostatacancer med 100 kr extra för alla som med rullstol tar sig runt den 5 km långa banan, som också är en tipspromenad. Kör du en Zoom Uphill dubblar vi din anmälningsavgift på 269 kr, då du alternativt kan köra 10 kilometers banan där det finns en liten tuffare passage.

Zoomability kommer också vara där och låta intresserade testköra "Zoomen".

Initiativtagare till Mustaschmilen är Marcus Andersson, Aim Higher, och förutom Zoomability så stöttar RG Aktiv Rehabilitering, Team Aron Assistans och WillUt initiativet att rullstolar får delta.

Sedan starten 2020 har Mustaschmilen engagerat över 4 000 deltagare och samlat in över 500 000 kr till Mustaschkampen.

När: 12 November, första start klockan 12:00
Var: Djurgården, Stockholm. Start- & målområde nedanför Sjöhistoriska Museet.

Läs mer och anmäl dig

Läs mer om Prostatacancerförbundet

VD Pehr-Johan Fager

Zoomability har utvecklat och säljer en terränggående elrullstol Zoom Uphill®, anpassad för personer med funktionsnedsättning i de nedre extremiteterna, men som också passar alla som vill ha en häftig körupplevelse. Den har rönt stor uppmärksamhet främst i USA, men även i Sverige och övriga Europa. Det är en hybrid mellan traditionella eldrivna rullstolar-PWC (såsom konkurrenterna Permobil, Otto Bock och Pride) och fyrhjulingar-ATV. Zoom Uphill® har funktionaliteten och de ergonomiska kvalitéerna som en PWC och körkapacitet och stabiliteten som hos en ATV. Den är unik i sin design då den tack vare sin patenterade bottenplatta är både lätt och smidig såväl som stark och stabil och lämpar sig därför både för tuff terräng och urbana miljöer. Zoom Uphill® möjliggör ett friare liv för personer med begränsad rörelseförmåga. Det kan vara människor med olika typer av funktionshinder, lungkapacitet eller styrka i kroppen.