Zoomability har skrivit avtal med nya distributörer i Benelux

RD Mobility blir Zoomabilities nya distributör i Nederländerna, som är den tredje största marknaden vad gäller antal Zoomar levererade genom åren. RD Mobility tar över det som Remko Teunissen byggt upp sedan 2011 genom Zoomability Nederland. Remko kommer i juli flytta till Sverige med sin fru och bygga upp verksamhet för Zoomability i Hagfors, och därmed ta hand om kunder från framförallt Värmland och västra delen av Sverige.

RD Mobility är en väl etablerad leverantör av mobilitetshjälpmedel, som känner till Zoom Uphill mycket väl. Man kommer nu att ta över ansvaret för de gamla kunderna och har samtidigt en ambition att utveckla marknaden vidare.

I Belgien, som Zoom Nederland delvis också verkat i, heter vår nya distributör Move all the way. De har ett mycket stort sortiment av både manuella och eldrivna hjälpmedel för mobilitet från en rad olika leverantörer och ser nu fram emot att få komplettera erbjudandet med Zoom Uphill.

Nederländerna och Belgien är båda marknader som vi bedömer är lämpliga för Zoomen ur flera perspektiv och vi hoppas på fortsatta framgångar där. Vi önskar dessa båda väletablerade företag välkomna till Zoom-familjen och räknar med att det snart ska finna ännu fler ”Free Minds In Motion” i både Nederländerna och Belgien.

Pehr-Johan Fager, VD

Zoom Uphill® är registrerad som medicintekniskr hjälpmedel enligt MDR 2017/745 och testad enligt rullstoldirektivet EN12184.