Dotterbolags-VD köper aktier för 1,5 Mkr

David Wallsten, VD för Zordix dotterbolag Dimfrost Studio AB, har av en investerare köpt 250 000 aktier i Zordix AB till ett värde av 1 500 000 SEK.  Transaktionen skedde utanför marknaden till aktiekursen 6 SEK.

”Med en uttalad tillväxtstrategi grundad i utvecklandet av egna varumärken, en allt större förläggarverksamhet och strategiska förvärv anser jag att Zordix-koncernen står inför en spännande resa kommande år." - David Wallsten, VD Dimfrost

Matti Larsson, VD, matti@zordix.com, tel. +46 70 6549 541

Kort om Dimfrost

Dimfrost är en Norrköpingsbaserad spelutvecklare som 2019 tilldelades Epic Games utvecklingsstöd, Epic MegaGrants för deras arbete med det egenutvecklade spelet Bramble: The Mountain King. Produktionen pågår av spelet till spelkonsoler och PC.

www.dimfroststudio.com

Zordix är en svensk spelutvecklare och förläggare med huvudkontor i Umeå, vars affärsidé är att utveckla och ge ut spel till konsol och PC på den globala marknaden. Zordix huvudteam arbetar under namnet Zordix Racing, och utvecklar racingspel på hög nivå till konsol och PC. Ett nystartat affärsområde för bolaget är Zordix Publishing, där Zordix förlägger spel utvecklade av mindre studios, och hjälper dem lansera sina titlar globalt. Zordix Racing arbetar för närvarande på spelet Overpass tillsammans med förläggaren Bigben Interactive. Dotterbolaget

Augment Partners AB, e-post: info@augment.se, tel. +46 8 505 651 72, är Zordix Mentor.

Zordix mission är att bygga och förädla ikoniska varumärken för konsol- och datorspel inom motorsportgenren Powersports. Zordix äger, utvecklar, och förlägger den populära racing-spelserien Moto Racing™. Spelserien inkluderar vattenskoterspelet Aqua Moto Racing Utopia och snöskoterspelet Snow Moto Racing Freedom. Tidigare spel som Zordix utvecklat och förlägger är Valet Parking 1989, 1950s Lawn Mower Kids, Real Heroes Firefighter 3D, Snow Moto Racing 3D och Aqua Moto Racing 3D. Augment Partners AB är Bolagets Mentor i enlighet med regelverket för Nordic MTF.