Lanseringsdatum för Overpass utannonserat: Släpps 27 februari

Förläggaren Bigben Interactive och Zordix kan nu informera om att spelet Overpass har fått ett officiellt releasedatum. Spelet kommer att lanseras den 27:e februari 2020 till PC, Xbox One samt Playstation 4. En version till Nintendo Switch kommer att släppas senare.

“Vi ser fram emot att Overpass, vår största titel hittills, till alla stora spelkonsoler och PC kommer att släppas. Teamet har gjort ett fantastiskt arbete och vi är mycket stolta över spelet som med sin fantastiska fysik och detaljrikedom tar spelgenren Offroad racing till nästa nivå.”, Matti Larssson, VD.

Tillsammans med nyheten om releasedatum finns en trailer från spelet tillgänglig som visar upp alla licensierade fordon från stora tillverkare som Polaris, Yamaha, Suzuki och Arctic Cat.

Videon kan ses här:

Matti Larsson, VD, matti@zordix.com, tel. +46 70 6549 541

Zordix är en svensk spelutvecklare och förläggare med huvudkontor i Umeå, vars affärsidé är att utveckla och ge ut spel till konsol och PC på den globala marknaden. Zordix huvudteam arbetar under namnet Zordix Racing, och utvecklar racingspel på hög nivå till konsol och PC. Ett nystartat affärsområde för bolaget är Zordix Publishing, där Zordix förlägger spel utvecklade av mindre studios, och hjälper dem lansera sina titlar globalt. Zordix Racing arbetar för närvarande på spelet Overpass tillsammans med förläggaren Bigben Interactive.

Augment Partners AB, e-post: info@augment.se, tel. +46 8 505 651 72, är Zordix Mentor.

Zordix mission är att bygga och förädla ikoniska varumärken för konsol- och datorspel inom motorsportgenren Powersports. Zordix äger, utvecklar, och förlägger den populära racing-spelserien Moto Racing™. Spelserien inkluderar vattenskoterspelet Aqua Moto Racing Utopia och snöskoterspelet Snow Moto Racing Freedom. Tidigare spel som Zordix utvecklat och förlägger är Valet Parking 1989, 1950s Lawn Mower Kids, Real Heroes Firefighter 3D, Snow Moto Racing 3D och Aqua Moto Racing 3D. Augment Partners AB är Bolagets Mentor i enlighet med regelverket för Nordic MTF.