Zordix™ släpper Aqua Moto Racing Utopia™ till Xbox One™

Idag lanserar Zordix vattenskoterspelet Aqua Moto Racing Utopia till Xbox One. Spelet finns sedan tidigare att köpa på konsolerna PlayStation 4, Nintendo Switch, Wii U, samt PC Steam™. Lanseringen betyder att Zordix nu utvecklat och släppt spel till samtliga moderna konsoler.

Matti Larsson, VD på Zordix:

“Att Aqua Moto Racing Utopia kommer till Xbox One betyder inte bara att våra spel kommer att köpas av kunder världen över på samtliga populära spelkonsoler, det betyder också att Zordix stärker sin position inom spelbranschen och att vårt nu bevisade tekniska kunnande öppnar dörrar för framtida större projekt.”

Spelserien Moto Racing introducerades 2009 och har sedan dess sålt över 3 miljoner kopior. Aqua Moto Racing Utopia är känt för att vara det vattenskoterspel som bäst stämmer överens med den verkliga upplevelsen.

Följ Zordix på social media:

Zordix mission är att bygga och förädla ikoniska varumärken för konsol- och datorspel inom motorsportgenren PowerSports. Zordix äger, utvecklar, och förlägger den populära racing-spelserien Moto Racing™. Spelserien inkluderar vattenskoterspelet Aqua Moto Racing Utopia och snöskoterspelet Snow Moto Racing Freedom. Tidigare spel som Zordix utvecklat och förlägger är Valet Parking 1989, 1950s Lawn Mower Kids, Real Heroes Firefighter 3D, Snow Moto Racing 3D och Aqua Moto Racing 3D.

Kontaktinformation:

VD Matti Larsson, matti@zordix.com, 070-6549 541.

För mer information om bolaget och investeringar, kontakta ir@zordix.com