Zordix AB (publ) släpper världsmästar-expansion idag för Aqua Moto Racing Utopia

Idag släpps ny expansion för spelet Aqua Moto Racing Utopia. Expansionen erbjuder spelare ett helt nytt championship med nya banor där världsmästaren Emma-Nellie Örtendahl finns med som virtuell karaktär att utmana. Emma-Nellie Örtendahl är en professionell vattenskoterförare med två VM-Guld i AquaBike 2016 och 2017.

Den officiella trailern för The Emma-Nellie Challenge finns publicerad på youtube:

Från och med idag är expansionen gratis att ladda ned för ägare av originalspelet. Den finns tillgänglig på Xbox One, PS4 och PC Steam.

“Expansionen Emma-Nellie Challenge är ett bra exempel på hur vi kan arbeta med världskända förare och varumärken kring de sporter inom vilka vi gör spel. Extra kul i detta fall att samarbeta med en svensk förare som i tidig ålder gjort kometkarriär i sin sport.” kommenterar Matti Larsson, VD på Zordix.

Aqua Moto Racing Utopia är utvecklat av Zordix och är ett välkänt vattenskoterracingspel i spelserien Moto Racing™. Aqua Moto Racing Utopia är känt för att vara det vattenskoterspel som bäst efterliknar den verkliga upplevelsen samtidigt som det riktar sig till breda grupper spelare över hela världen.

Så här säger Emma-Nellie om spelet:

“Att spela Aqua Moto Racing Utopia är grymt kul! Det är det bästa vattenskoterspelet på marknaden! Jag är stolt att få äran att vara en del i detta projekt, för att ställa sporten i fokus och ge alla spelare en roligt och intensiv upplevelse!”

Kort om Emma-Nellie Örtendahl

Emma-Nellie Örtendahl är regerande tvåfaldig världsmästare i AquaBike med förstaplaceringar både 2016 och 2017. Hon började tävla 2010 och har sedan dess snabbt klättrat i rankerna bland världseliten. Hon tävlar för närvarande i AquaBike världsmästerskapen 2018 och siktar mot ännu en vinst.

Zordix utvecklar och förlägger den populära racing-spelserien Moto Racing™. Spelserien inkluderar vattenskoterspelet Aqua Moto Racing Utopia och snöskoterspelet Snow Moto Racing Freedom. Andra spel som Zordix utvecklat är Valet Parking 1989, 1950s Lawn Mower Kids, Real Heroes Firefighter 3D, Snow Moto Racing 3D, och Aqua Moto Racing 3D. Zordix arbetar för närvarande på ett ej ännu tillkännagivet spel. Augment Partners AB, tel. +46 8 505 651 72, är Zordix Mentor.

Matti Larsson, VD, matti@zordix.com, tel. +46 70 654 9541