Zordix AB (publ) tecknar distributionsavtal med Turboplay™

Zordix har ingått ett avtal med spelplattformen Turboplay™ (”Turboplay”) för digital distribution. Avtalet innebär att två speltitlar från Zordix kommer att gå att inhandla via Turboplays distributionsplattform.

Turboplay är en kommande distributionskanal på PC som fokuserar på självständiga utvecklare och e-sport. Avtalet innebär att två speltitlar från Zordix; Aqua Moto Racing Utopia™ och Snow Moto Racing Freedom™ kommer att gå att inhandla via Turboplays nya distributionsplattform där 90 procent av intäkterna kommer att gå till Zordix. Plattformen stödjer både traditionella betalningsformer och nya valutor baserade på blockchain teknologi.

“Zordix vill ligga i framkant och vara med i nya spännande distributionskanaler. Detta är helt i linje med vår satsning på digital distribution av egna speltitlar där en högre andel av PC-intäkterna än tidigare tillfaller Zordix, vilket gör att vi ser stor potential i Turboplays tjänst. Det är även glädjande att kunna erbjuda nya kunder våra spel i en ny tjänst med e-sportsinriktning där vi strävar mot att utöka vår distribution, community och intäktspotential.” - Axel Danielsson, Marketing & Business Relations, Zordix

Kort om TurboPlay

Turboplay™ är en kommande distributionskanal på PC som fokuserar på självständiga utvecklare och E-Sport. Att sälja genom kanalen är mycket fördelaktigt då en hög royalty erbjuds till digitala förläggare. Användare kan köpa produkter i tjänsten med traditionella betalmetoder, paypal samt nya digitala valutor. Turboplay Corporation är baserade i Kanada.

Zordix utvecklar och förlägger den populära racing-spelserien Moto Racing™. Spelserien inkluderar vattenskoterspelet Aqua Moto Racing Utopia och snöskoterspelet Snow Moto Racing Freedom. Andra spel som Zordix utvecklat är Valet Parking 1989, 1950s Lawn Mower Kids, Real Heroes Firefighter 3D, Snow Moto Racing 3D, och Aqua Moto Racing 3D. Zordix arbetar för närvarande på spelet Overpass tillsammans med förläggaren Bigben Interactive. Augment Partners AB, e-post: info@augment.se, tel. +46 8 505 651 72, är Zordix Mentor.