• Zordix AB (publ)/

Zordix offentliggör informationsmemorandum med anledning av noteringen på Nordic MTF och första handelsdag är fastställd till den 23 november 2018

Umeå den 19 november 2018

EJ FÖR OFFENTLIGGÖRANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION, DIREKT ELLER INDIREKT, INOM ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SCHWEIZ, SINGAPORE, SYDAFRIKA, ELLER I NÅGON ANNAN JURISDIKTION DÄR OFFENTLIGGÖRANDET, PUBLICERINGEN ELLER DISTRIBUTIONEN AV DETTA PRESSMEDDELANDE SKULLE VARA OLAGLIG, VARA FÖREMÅL FÖR LEGALA RESTRIKTIONER ELLER SKULLE KRÄVA REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER.

Zordix AB (publ) (”Zordix” eller ”Bolaget”) erhöll av Nordic Growth Market NGM AB (”NGM”) den 23 oktober 2018 ett villkorat godkännande för notering av Bolagets B-aktier på Nordic MTF. Godkännandet var villkorat av att Zordix skulle uppfylla de formella noteringskraven på att (i) ha säkrat rörelsekapital för en period om tolv (12) månader och (ii) ha minst trehundra (300) aktieägare från första handelsdag på Nordic MTF samt (iii) att ingen ny information framkommer som påverkar Bolagets uppfyllelse av noteringskraven. I och med den övertecknade noteringsemissionen, vars resultat offentliggjordes i ett pressmeddelande den 19 november 2018, uppfyller nu Zordix alla NGM:s villkor ovan. Första handelsdag i Bolagets B-aktie är fastställd till den 23 november 2018. Zordix kommer handlas under kortnamnet ZORDIX MTF B med ISIN-kod SE0011725506. På Bolagets hemsida, www.zordix.com, hålls tillgängligt det informationsmemorandum som har upprättats inför noteringen.

Matti Larsson, VD, matti@zordix.com, tel. +46 70 654 9541

Zordix mission är att bygga och förädla ikoniska varumärken för konsol- och datorspel inom motorsportgenren Powersports. Zordix äger, utvecklar, och förlägger den populära racing-spelserien Moto Racing™. Spelserien inkluderar vattenskoterspelet Aqua Moto Racing Utopia och snöskoterspelet Snow Moto Racing Freedom. Tidigare spel som Zordix utvecklat och förlägger är Valet Parking 1989, 1950s Lawn Mower Kids, Real Heroes Firefighter 3D, Snow Moto Racing 3D och Aqua Moto Racing 3D. Augment Partners AB, tel. +46 8 505 651 72, är Zordix Mentor.

Viktig information

Erbjudandet riktar sig inte till personer med hemvist i USA, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Schweiz, Singapore, Sydafrika, eller i någon annan jurisdiktion där deltagande skulle kräva prospekt, registrering eller andra åtgärder än de som följer av svensk rätt.

Detta pressmeddelande får följaktligen inte offentliggöras, publiceras eller distribueras, vare sig direkt eller indirekt, i eller till USA, Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Schweiz, Singapore, Sydafrika, eller i någon annan jurisdiktion där sådan åtgärd helt eller delvis är föremål för legala restriktioner. Informationen i detta pressmeddelande får inte heller vidarebefordras, reproduceras eller uppvisas på sätt som står i strid med sådana restriktioner. Underlåtenhet att efterkomma denna anvisning kan innebära brott mot amerikanska Securities Act från 1933 eller tillämpliga lagar i andra jurisdiktioner.