Zordix Publishing inleder samarbete med G-Loot

Umeå den 9 november.

Idag meddelas att Zordix Publishing, förlagsverksamheten under Zordix AB (publ) (”Zordix” eller ”Bolaget”), har tecknat ett avtal med svenska esportsföretaget G-Loot. Avtalet gäller pilot-testande av G-Loots nya teknologi för e-sport och community-byggande i Zordix Publishings kommande spel Ponpu.

G-Loot är ett svenskt, stockholmsbaserat bolag som är verksamt inom e-sport. Det signerade avtalet med Zordix Publishing gäller testandet av ny teknologi inom e-sport och community-byggande, där Ponpu blir första spel som teknologin används i. Teknologin baseras på G-Loots förmåga att på ett kostnadseffektivt sätt belöna flera spelare samtidigt och projektet planeras i samband med Ponpus lansering på PC.

Avtalet innebär att Zordix och G-Loot står för hälften vardera av en första prispott om 30 000 SEK. För ytterligare tävlingar står Zordix för prispengarna, samt betalar en avgift till G-Loot.

"Vi är mycket entusiastiska över det här samarbetet med G-Loot. Det är ett innovativt bolag med mycket spännande saker på gång, exakt den typ av partner vi på Zordix Publishing vill arbeta med. Den planerade tävlingen kommer att ge Ponpus lansering ökad exponering och det ska bli mycket spännande att se hur spelarna reagerar på upplägget. " - Axel Danielsson, Head of Publishing, Zordix.

“Vi på G-Loot är oerhört glada över att starta detta samarbete med Zordix Publishing för att utveckla och bepröva ny teknik och nya produkter tillsammans. Spelet Ponpu kommer att finnas på ett flertal plattformar och är ett perfekt första spel för vårt nya B2B koncept. Vi vill tacka Axel Danielsson och teamet på Zordix Publishing för sitt innovativa tänk kring communitybyggande och tävlingar.” - Tobias Tönsfeldt - Senior Business Developer på G-Loot

Ponpu släpps den 5 november på PC, Nintendo Switch, Xbox One samt Playstation 4.

Matti Larsson, VD, matti@zordix.com, tel. +46 (0)70 654 9541

Kort om G-Loot

G-Loot är en global esports-plattform som möjliggör för spelare att tävla och utmana varann i några av världens största och populäraste spel. Idag kammar professionella spelare inom esporten hem majoriteten av alla prispengar - G-Loot utmanar detta genom att låta den stora massan av gamers och hobbyutövare tävla och vinna priser i de spel de redan spelar och älskar. G-Loot erbjuder en mängd olika typer av tävlingar dagligen på sin plattform - premium, pay-to-enter och micro-turneringar etc.

www.gloot.comhttps://company.gloot.com/

Zordix är en multinationell spelutvecklare och förläggare med huvudkontor i Umeå, vars affärsidé är att utveckla och ge ut spel till konsol och PC på den globala marknaden. Zordix utvecklar och förlägger den populära racing-spelserien Moto Racing™. Spelserien inkluderar vattenskoterspelet Aqua Moto Racing Utopia och snöskoterspelet Snow Moto Racing Freedom. Andra spel som Zordix utvecklat är Valet Parking 1989, 1950s Lawn Mower Kids, Real Heroes Firefighter 3D, Snow Moto Racing 3D, Aqua Moto Racing 3D och Overpass. Zordix Racing utvecklar för närvarande ett nytt projekt med arbetsnamnet Thunder, Dimfrost Studio utvecklar Bramble: The Mountain King, Invictus Games arbetar på ett antal nya projekt varav racingdelen till nästa spel i serien Flåklypa Grand Prix är ett, medan Zordix Publishing förlägger spel utvecklade av mindre studior och hjälper dem lansera sina titlar globalt.

www.zordixpublishing.com

Augment Partners AB, info@augment.se, tel +46 8-505 651 73, är Zordix AB (publ):s Mentor.

Styrelsen för Zordix AB (publ) bedömer att informationen i detta pressmeddelande ej är av kurspåverkande karaktär men att det alltjämt är av betydande vikt att enhetligt via offentliggörandet kommunicera informationen till bolagets intressenter.