Zordix Publishing och Pixadome lanserar spelet Hayfever

25/02/2020. Idag har Zordix Publishing (“Zordix” eller “bolaget”) släppt det svenska indie-spelet Hayfever tillsammans med utvecklaren Pixadome. Hayfever finns från och med idag ute på Steam, Nintendo Switch, Playstation 4 och Xbox One.

Titeln tillhör genren “precisionsplattformare” och riktar sig till spelare som vill ha en rejäl utmaning. Hayfever har mottagits mycket bra av såväl hardcorespelare som plattformsentusiaster. Spelet är nu ute på de västerländska marknaderna. Den japanska versionen lanseras tillsammans med Sticky Rice Games och planeras släppas i mitten av mars.

Här är en länk till spelets lanseringstrailer: https://bit.ly/2T7AV7K

“Det känns otroligt kul att äntligen få lansera Hayfever. Mängden press och influencers som hört av sig för att få testa spelet har varit långt över förväntan. Hayfever har redan visats upp av kända streamers och fler kommer att köra spelet framöver medans kampanjen ökar i intensitet tillsammans med våra partners. Vi är mycket glada över att Zordix Publishing nu är igång på riktigt och vi blickar framåt med stor entusiasm!” - Axel Danielsson, Marknadschef Zordix.

Zordix är en svensk spelutvecklare och förläggare med huvudkontor i Umeå, vars affärsidé är att utveckla och ge ut spel till konsol och PC på den globala marknaden. Ett nystartat affärsområde för bolaget är Zordix Publishing, där Zordix förlägger spel utvecklade av mindre studios och hjälper dem lansera sina titlar globalt.