Zordix Publishing och Pixadome utannonserar Releasedatum för spelet Hayfever: släpps 25 februari

Zordix Publishing och Pixadome kan idag berätta att spelet Hayfever; Pixadomes första titel och den första titeln att ges ut av Zordix Publishing, kommer att släppas den 25:e februari i år. Spelet släpps samtidigt till formaten Nintendo Switch, Xbox One, PlayStation 4 samt PC.

Det svenskutvecklade Hayfever är det första spelet som ges ut av Zordix Publishing. Spelet hör till genren “precisionsplattformare” och riktar sig till spelare som vill ha en rejäl utmaning. Titeln kommer släppas till samtliga stora format den 25:e Februari med basprissättningen 14.99 USD. Hälften av intäkterna från spelets försäljning tillfaller Zordix.

En ny trailer med releasedatum har släppts idag, och går att se via denna länk: https://youtu.be/RyZulAR7p4g

"Vi är mycket glada över att äntligen få dela med oss av Hayfevers releasedatum. Titeln har redan uppmärksammats av bland annat Tencent och stora publikationer såsom NintendoLife har skrivit om spelet. Inför marknadsföringen av titeln samarbetar vi bland annat med Vicarious PR som blev utsedda till bästa nya PR-byrå i USA 2018. Dessa typer av nya samarbeten kommer att låta oss ta Zordix marknadsföring till helt nya nivåer och vi blickar framåt med stor entusiasm." - Axel Danielsson, Marknadschef på Zordix.

Zordix är en svensk spelutvecklare och förläggare med huvudkontor i Umeå, vars affärsidé är att utveckla och ge ut spel till konsol och PC på den globala marknaden. Zordix huvudteam arbetar under namnet Zordix Racing, och utvecklar racingspel på hög nivå till konsol och PC. Ett nystartat affärsområde för bolaget är Zordix Publishing, där Zordix förlägger spel utvecklade av mindre studios, och hjälper dem lansera sina titlar globalt. Zordix Racing arbetar för närvarande på spelet Overpass tillsammans med förläggaren Bigben Interactive.