Zordix utsedda till årets marknadsförare i Umeå 2019

Den 7:e november utsågs Zordix till årets marknadsförare av Marknadsföreningen på den årliga Umeågalan. Priset tilldelas de företag som har utmärkt sig extra mycket inom marknadsföring.

"Vi vill tacka vår fantastiska personal, Marknadsföreningen och hela Umeå. Det är otroligt kul att vårt hårda arbete uppmärksammas. Vi kommer att tillämpa allt vi lärt oss under åren i vår nystartartade förlagsverksamhet Zordix Publishing." - Matti Larsson, VD.

Matti Larsson, VD, matti@zordix.com, tel. +46 70 6549 541

Om Zordix Publishing

Ett nystartat affärsområde för bolaget är Zordix Publishing, där Zordix förlägger spel utvecklade av mindre studios och hjälper dem lansera sina titlar globalt. Förlagets första titel heter Hayfever och släpps under första kvartalet 2020.

Zordix är en svensk spelutvecklare och förläggare med huvudkontor i Umeå, vars affärsidé är att utveckla och ge ut spel till konsol och PC på den globala marknaden. Zordix huvudteam arbetar under namnet Zordix Racing, och utvecklar racingspel på hög nivå till konsol och PC. Zordix Racing arbetar för närvarande på spelet Overpass tillsammans med förläggaren Bigben Interactive

Augment Partners AB, e-post: info@augment.se, tel. +46 8 505 651 72, är Zordix Mentor.

Zordix är en svensk spelutvecklare och förläggare med huvudkontor i Umeå, vars affärsidé är att utveckla och ge ut spel till konsol och PC på den globala marknaden. Zordix utvecklar och förlägger den populära racing-spelserien Moto Racing™. Spelserien inkluderar vattenskoterspelet Aqua Moto Racing Utopia och snöskoterspelet Snow Moto Racing Freedom. Andra spel som Zordix utvecklat är Valet Parking 1989, 1950s Lawn Mower Kids, Real Heroes Firefighter 3D, Snow Moto Racing 3D, Aqua Moto Racing 3D och Overpass. Zordix Racing utvecklar för närvarande ett nytt projekt med arbetsnamnet Thunder, Dimfrost Studio utvecklar Bramble: The Mountain King, Invictus Games har utvecklat ett 50-tal spel sedan tidigare och arbetar just nu på ett antal nya projekt, bland annat racingdelen till nästa Flåklypa Grand Prix. Zordix Publishing förlägger spel utvecklade av mindre studios och hjälper dem lansera sina titlar globalt. Augment Partners AB, e-post: info@augment.se, tel. +46 8 505 651 72, är Zordix mentor.