ZUMBA FITNESS LANSERAR INSAMLINGSPLATTFORM ‘ZUMBA® LOVE’ TILL FÖRMÅN FÖR VÄLGÖRENHETSINSATSER

Report this content

Stockholm, 9 augusti 2012 – Zumba Fitness, det ledande fitnessföretaget bakom den populära träningsformen Zumba Fitness, lanserar idag en ny välgörenhetsplattform, Zumba Love: Movin’ for Charity. Syftet med plattformen är att genom dans, motion, hälsa och samhörighet gynna välgörenhetsinitiativ och bidra till forskning inom bröstcancer, hjärt- och kärlsjukdomar, barnfetma med mera.

Zumba Love är en förlängning av det framgångsrika Zumbathon konceptet där Zumbas instruktörsnätverk, ZIN håller Zumba klasser till förmån för välgörenhet. Genom dessa klasser har instruktörerna hittills samlat in drygt 24 miljoner svenska kronor, pengar som bland annat gått till stiftelsen Susan G Komen for the Cure® och dess globala partnerorganisationer. I Zumbathon-konceptet ingår den årliga bröstcancerkampanjen, Party in Pink.

- Zumba Fitness har blivit enormt väl mottaget, varje vecka deltar 12 miljoner kvinnor och män i 125 länder i Zumba Fitness klasser, säger Alberto Perlman, VD, Zumba Fitness. Lika viktigt som det är för oss att bidra till deltagarnas hälsa och livsglädje, är det för oss att bidra till bättre hälsa i samhället i stort. Detta hoppas vi kunna göra genom Zumba Love.

Zumba Love lanseras officiellt den 9 augusti på Zumba Fitness årliga sammankomst i Orlando, Florida, samtidigt som årets Party in Pink bröstcancerkampanj drar igång. För att fira detta arrangerar Zumba Fitness en träningskoncert där den Grammynominerade popstjärnan Paulina Rubio kommer att framföra årets officiella Party in Pink låt All Around the World för en rosaklädd publik om 7 000 personer.

-För mig är dans och musik utmärkta sätt att förena passion och glädje med hälsa, säger Paulina Rubio. Jag är oerhört hedrad som får delta på träningskonsert och framföra den officiella Party in Pink låten. Det ska bli fantastiskt att delta i kampen mot bröstcancer tillsammans med Zumba Fitness-entusiaster och instruktörer.

Party in Pink kampanjen pågår mellan 9 augusti och 31 oktober. 75 procent av intäkter från Party in Pink klasser och 30 procent av intäkterna från försäljningen av Party in Pink träningskläder och accessoarer går till stiftelsen Susan G Komen for the Cure. 2011 gick drygt åtta miljoner kronor till stiftelsen.

För att hitta ”Party in Pink” Zumbathon klasser nära dig, hänvisar vi till www.partyinpink.com.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta Zoë Mutami, presskontakt. Kontaktuppgifter ovan.

Coast Communications

zoe.mutami@coast.se

Om Zumba Fitness

Zumba Fitness är ett globalt livsstilsvarumärke grundat år 2001. Zumba® Fitness-programmen sammanför träning, underhållning och kultur i en lustfylld dansträning. Klasserna kallas “träningsfester”, och innehåller enkel koreografi till medryckande världsmusik. Den stimulerande träningsformen ger en effektiv helkropps-workout. Med över tolv miljoner deltagare varje vecka på mer än 110 000 platser i ca 125 länder är Zumba Fitness idag världens största träningsvarumärke. I Sverige deltar 110 000 kvinnor och män i veckan i Zumba pass. Den klassiska Zumba-klassen kompletteras idag av specialprogrammen Zumba® Gold (för äldre Zumba-entusiaster), Zumba® Toning (Zumba med maracas-liknande hantlar), Aqua Zumba® (vattengymnastik à la Zumba Fitness), Zumba® Sentao (Zumba med stolar som redskap med särskild fokus på bålstyrka), Zumbatomic® (Zumba-klasser för barn) och Zumba® in the Circuit (cirkelträning till Zumba® musik och Zumba® koreografier). Varumärket omfattar även av DVD-samlingar, musiksamlingar, träningskläder, datorspel, ett hälso- och livstilmagasin och Zumba® fitness-konserter. För mer information om Zumba Fitness program och produkter, eller för att hitta en klass nära dig, gå in på zumba.com. Vi finns även på Facebook och Twitter.

Om Zumba Love® Love: Movin’ For Charity

Each day around the world, the Zumba® program makes a positive impact on millions of people’s lives, and it’s in this spirit that Zumba Love was founded. The mission of Zumba Love is to foster charitable initiatives that raise funds and awareness for important causes, and to celebrate the joy of giving through dance, fitness, friendship and love. Powered by the energy and passion of our Zumba Instructor Network (ZIN™) and Zumba fans worldwide, Zumba Love has raised millions of dollars for breast cancer research, motor neurone disease research, heart health, childhood obesity and more through thousands of Zumbathon®charity events and other Zumba activities. And this is only the beginning. Zumba Love will touch more and more people around the world as we continue to grow our vision.

Taggar: