Uusi, kestävämpi E4 ADT -rengas

Uusi MICHELIN X®TRA DEFEND on E4 premium-rengas. Sen pintakuvio on erityisen syvä, mikä antaa renkaalle äärimmäisen hyvän vaurionkestävyyden ja pitkän käyttöiän. Se tuo myös lisää kuljetustehoa niin, että TKMH[1] on korkeampi kuin kilpailevilla premium-renkailla. Rengas on tarkoitettu niveldumppereihin (ADT, Articulated Dump Truck), joiden kuormituskapasiteetti on 2545 tonnia. Se on järeä, iskuja ja viiltoja kestävä rengas, mikä vähentää vaurioista aiheutuvia seisonta-aikoja, ja sen käyttöikä on 15 prosenttia pidempi[2] kuin edeltävän renkaan. Michelin XTRA DEFEND auttaa optimoimaan käyttökustannukset.

Uusi MICHELIN X®TRA DEFEND on E4 premium-rengas. Sen pintakuvio on erityisen syvä, mikä antaa renkaalle äärimmäisen hyvän vaurionkestävyyden ja pitkän käyttöiän. Se tuo myös lisää kuljetustehoa niin, että TKMH[3] on korkeampi kuin kilpailevilla premium-renkailla. Rengas on tarkoitettu niveldumppereihin (ADT, Articulated Dump Truck), joiden kuormituskapasiteetti on 25–45 tonnia. Se on järeä, iskuja ja viiltoja kestävä rengas, mikä vähentää vaurioista aiheutuvia seisonta-aikoja, ja sen käyttöikä on 15 prosenttia pidempi[4] kuin edeltävän renkaan. Michelin X®TRA DEFEND auttaa optimoimaan käyttökustannukset.

Maansiirtoyrittäjät käyttävät yleensä mieluummin niveldumppereita, koska niiden käyttöominaisuudet ovat monipuoliset. Michelinin uusi rengasvalikoima täyttää kaikki ne vaatimukset, joita eri käyttötilanteet ja olosuhteet asettavat E4 ADT -renkaille. MICHELIN X®TRA DEFEND on kehitetty parantamaan työtehoa ja tuottavuutta ankarissa työskentelyolosuhteissa kuten kaivoksissa ja louhoksilla. Se on kuitenkin myös erittäin toimiva rengas nopeatahtisissa työskentelyolosuhteissa esimerkiksi rakennustyömailla ja yleisissä töissä.

MICHELIN X®TRA DEFEND nimettiin kuvaavasti sen äärimmäisen järeyden ja vaurionkestävyyden mukaan[5]. Renkaan sivuseinämät ovat 15 prosenttia paksummat kuin edeltäjän, joten se kestää erittäin hyvin viilto- ja pistovaurioita. Esimerkiksi 172 mm pituinen naula voi tunkeutua renkaaseen vaurioittamatta rengasrunkoa. MICHELIN X®TRA DEFEND -renkaan sivut ovat peräti 16 mm paksummat kuin kilpailevien premium-renkaiden.

Järeän renkaan entistä vahvempi runkorakenne ja 15 prosenttia paksummat sivuseinämät toimivat ”suojakilpenä”, jonka ansiosta pintakuvion syvyyttä voidaan lisätä. 29.5 R 25 X®TRA DEFEND -renkaan kuvionsyvyys on 65 mm. Verrattuna edeltävään X-Super TERRAIN+ -renkaaseen kuvionsyvyyttä on 5 mm enemmän ja kaikkiaan kuviossa on 17 prosenttia enemmän kumia. Näiden parannusten vuoksi myös renkaan käyttöikä on 15 prosenttia pidempi. Silti renkaan työskentelyteho on yhtä hyvä – maksiminopeus ja kantavuus ovat ennallaan. Uuden renkaan TKMH on sama kuin edeltävän sukupolven Michelin-renkaan, ja korkeampi kuin kilpailijoiden vastaavien rengasmallien.

Michelinin tuotekehitys on jatkuvaa ja sitä tehdään asiakkaan parhaaksi: tavoitteena on aina tarjota innovatiivisia, entistä parempia laaturenkaita. Uusi MICHELIN X®TRA DEFEND on tästä hyvä esimerkki: sen kestoikä ja vaurionkestävyys ovat ennennäkemättömän korkeat.

MICHELIN X®TRA DEFEND

• E4 premium-rengas niveldumppereille, joiden kuormituskapasiteetti on 25–45 tonnia.
  • Luotettavampi, entistä paremmin vaurioita kestävä rengas kulutuspinnan työkerrosten terässuojauksen ja 15 prosenttia vahvempien sivuseinämien ansiosta.
  • Kehitetty parantamaan työtehoa ja tuottavuutta ankarissa työskentelyolosuhteissa kuten kaivoksissa ja louhoksilla. Sopii hyvin myös erittäin nopeatahtisiin työskentelyolosuhteisiin esimerkiksi rakennustyömailla ja yleisissä töissä.
  • 15 % pidempi käyttöikä suuremman kuvionsyvyyden ansiosta; koossa 29.5 R 25 on 5 mm syvempi kuvio ja 17 % enemmän kumia kuvioalueella kuin X-Super TERRAIN+ -renkaassa.
  • Vastaaviin muihin renkaisiin nähden paras suojaus pisto- ja viiltovaurioita vastaan: kestää 172 mm pituisen naulan tunkeutumisen kumiin renkaan puhkeamatta.
  • Jälkimarkkinoilla Q4 2017, ensiasennukseen Q1 2018.
  • 26.5 R 25, 750/65 R 25 ja 875/65 R 29 tulevat markkinoille v. 2018.

[1] Tonnikilometriä tunnissa
[2] Verrattuna edeltävään MICHELIN X-Super TERRAIN+ -renkaaseen
[3] Tonnikilometriä tunnissa
[4] Verrattuna edeltävään MICHELIN X-Super TERRAIN+ -renkaaseen