Det europæiske bolignetværk Eurhonet indleder samarbejde med AktivBo

Det europæiske bolignetværk Eurhonet hyrer AktivBo til at øge fokus på kundetilfredshed og datadrevne forbedringer. Eurhonet består af 36 almene boligselskaber fra Østrig, Frankrig, Tyskland, Italien, Sverige og Storbritannien.

Proptech-virksomheden AktivBo vil støtte Eurhonets medlemsvirksomheder med benchmarkingdata og -analyser baseret på lejerfeedback via standardiserede lejerundersøgelser. Det overordnede formål med initiativet er at øge fokus på kundetilfredshed gennem international benchmarking. Ud fra et europæisk perspektiv støtter Eurhonet socialt boligbyggeri og almene boligselskaber med vidensdeling og best practice.

– Servicekvalitet og kundetilfredshed er naturligvis vigtige områder for os og passer godt ind i vores satsninger inden for social bæredygtighed. Når det kommer til lejerundersøgelser og datadrevne forbedringer i boligsektoren, er AktivBo absolut en tankeleder, og benchmarking-undersøgelsen vil give os værdifuld indsigt. Vi vil også fokusere på ledelse, og kundetilfredshedsarbejdet kan bruges til at øge medarbejdernes engagement, siger Alessandro Cesale, General Manager hos Eurhonet.

De internationale sammenligninger er baseret på lejerfeedback indsamlet gennem AktivBos CustomerScoreCard, en standardiseret lejerundersøgelse, der giver et arbejdsgrundlag for at forbedre den samlede lejeroplevelse. Analysen vil give indblik i, hvilke områder der er vigtigst for lejerne at forbedre samt belyse internationale forskelle mellem private og almene boligselskaber.

– Vi er begejstret for muligheden for at støtte Eurhonet, og de data, vi kan bidrage med, vil helt sikkert give værdifuld indsigt. Udover den interne benchmarking mellem Eurhonets medlemsvirksomheder vil vi også analysere resultaterne i forhold til andre europæiske private og almene boligselskaber, som vi samarbejder med. Vores ambition er at dele viden og succesrige initiativer samt fremhæve de mange fordele, man opnår ved at investere i kundetilfredshed, siger Jon Svensson, administrerende direktør i AktivBo Group.

AktivBo vil være hovedtaler ved Eurhonet Leadership Summit i London i juni, ligesom AktivBo vil afholde en workshop med fokus på forandringsledelse og kundetilfredshed. Benchmarking og analyse vil også blive sammenfattet i en rapport for alle Eurhonets medlemsvirksomheder.

For yderligere oplysninger, kontakt venligst:
Victoria Adamczak, Press Officer, AktivBo
+46 70-878 12 56
press@aktivbo.se

Om AktivBo
AktivBo er en videns- og platformsvirksomhed, der understøtter ejendomsselskaber med datadrevne forbedringer. Gennem kundeundersøgelser og en løbende kundedialog skabes grundlag for analyse og styring af ejendomsselskabernes drift. Mere end 450 bolig- og ejendomsselskaber i i alt 15 lande måler og benchmarker løbende med støtte fra AktivBo.

Om Eurhonet
Eurhonet er et europæisk netværk for boligorganisationer bestående af 36 offentlige og sociale boligudbydere i 6 lande, der er forpligtet til at levere fremragende tjenester. Netværket fremmer læring og udvikling for bedre at kunne servicere lejerne, naboerne og samfundet som helhed. I fællesskab bestræber netværkets medlemsvirksomheder sig på at identificere områder for forbedring, forbedre processer og øge de overordnede resultater.